    From: ww <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: PCB w małych seriach - gdzie?
    Date: Wed, 4 May 2016 12:12:35 +0200

    W dniu 2016-05-04 o 11:32, Atlantis pisze:
    > ym wypadku to raczej nie robi różnicy. W amatorską elektronikę bawię
    > się w miarę wolnego czasu, a więc nieraz płytkę wytrawię w weekend, a
    > zaczynam lutować dopiero wieczorami, parę dni później.

    I to jest właśnie najgorsze. Trafia się ta chwila czasu a płytki
    będą za 3 tygodnie...

    > Często w
    > międzyczasie zdarza się przestój i projekt czeka na dokończenie.
    > Tak więc oczekiwanie na przesyłkę z fabrycznymi płytkami nie jest dla
    > mnie żadnym problemem.

    No to nieźle. Mój entuzjazm spada do poziomu 15% po 2 dniach czekania
    na cokolwiek.

    > Poza tym, gdyby policzyć czas zmarnowany na poprawki (np. gdy warstwy
    > się rozjadą podczas prasowania) to ta oszczędność czasu (a może też i
    > pieniędzy) będzie tylko pozorna.

    Wiadomo. Chociaż w fabrycznych płytkach też bywają dziwne błędy.

    > Tak BTW jaka jest minimalna ilość płytek, jakie muszę zamówić? Jak nisko
    > można zejść? Jaki jest orientacyjny koszy wykonania fabrycznej płytki do
    > amatorskiego projektu?

    Firmy od prototypów spokojnie zrobią 1 sztukę. Przykładowa wycena
    takiej 1 sztuki (160x200mm) - MERKAR:

    "Cena płytki - 23.20 PLN/szt + 44.50 PLN/koszt uruchomienia produkcji.

    Założenia do wyceny - druk jednostronny , powiercony, z jednostronną
    soldermaską i jednostronnym opisem, cynowany metodą HAL, docięty na wymiar.

    Ceny netto."

    Kilka firm ma kalkulatory więc łatwo można wycenić.

    Mnie bardzo interesuje jakość tego:

    http://www.fabrykapcb.pl/

    Następną płytkę chyba z ciekawości tam zamówię.

    U chińczyków dosyć popularne jest to:

    http://dirtypcbs.com/

    10 sztuk 10x10cm 2 warstwowych za 25$ z przesyłką. Tylko mnie osobiście
    mocno denerwują ich ograniczenia. Na przykład 10x10 kosztuje 25$ a
    10x11 (wyższy przedział) już 50$. I nie ma opcji żeby na danym wymiarze
    zmieścić kilka malutkich płytek bo za każdą jest duża dopłata. No i
    tanie przesyłki z chin potrafią iść od 2 tygodni do 2 miesięcy.