  • Data: 2019-09-23 09:22:50
    Temat: Re: POpularność języków programowania ??
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 22 Sep 2019 21:34:35 +0200, J-23 wrote:

    > A czy ja twierdze że Pascal jest wszędzie dobry? Nie. Nie w obecnym
    > rozwoju, szkoda ze tak powolnie się zmienia

    > Ja znam kody które są utrzymywane od lat 90 w pascalu także przeszło juz
    > 30 lat i nadal jest na to zapotrzebowanie.

    Ty nie ogarniasz jeszcze jednego parametru w tych wywodach. Skala. Delphi
    czy Lazarus to margines marginesów, kilka promili rynku. A było kiedyś może
    z cały procent. Dziś to co nazywasz "zapotrzebowaniem" to odprysk
    nieświadomości, przypadku, zasiedzenia i tego typu aspektów.

    > Nie wszystko można wrzucić do przeglądarki i wtedy "JS" i inne tego typu
    > cuda są psu na bude

    To co w Delphi powstało i powstaje to WSZYSTKO można zrobić w JS. I do tego
    będzie taniej i szybciej i lepiej.

    > Gdzie ja napisałem że trzeba pisać na nowo "bo ma potencjał"?
    > Raczej od x wiadomosci tutaj pisze że szkoda ze został ten język tak
    > zaniedbany przy ciekawym projekcie jakim jest Lazarus

    Ten język to jak pisze heby to jeden z dziesiątek identycznych języków
    imperatywnych o przegadanej składni i o ŻADNEJ przewadze nad innymi. Nie ma
    absolutnie żadnego powodu by go dziś używać poza utrzymywaniem starych,
    dużych systemów napisanych lata temu, które JESZCZE przynoszą dochody nim
    wypadną z rynku jak apki dosowe.

    Emba się utrzymuje z licencji sprzedawanych firmom, które nie zauważyły, że
    świat poszedł w inną stronę i się wjebali ze swoimi produktami w ślepą
    uliczkę, przez co teraz muszą w tym tkwić nim zmigrują do nowoczesnych
    narzędzi i technologii. Ale Emba utrzymuje się coraz słabiej, w ostatnich
    latach zwolnili kluczowe osoby, w tym te od kompilatora, to już ostatnie
    podrygi Delphi, zostało jeszcze kasy z licencji na utrzymanie działu
    marketingu wymyślającego coraz to nowe promocje by ten badziew komuś
    jeszcze wcisnąć, ale rozwój leży od kilku lat. Każda nowa wersja wychodzi z
    takimi bugami, że sprawia wrażenie, że nikt tego nawet nie uruchomił, żeby
    zobaczyć czy poprawnie startuje.

    > To jak coś nowego jednak powstaje czy nie zdecyduj się ? :)

    A skąd wyczytałeś w tym zdaniu, że nisza = nowe? Nisza to nisza, siedzi tam
    Pan Marian i dłubie onclicki w Delphi od lat, a że jest to nisza to nikt
    tam nie wchodzi, bo zbyt małe zyski będą.

    > Sprzeda sie tam gdzie jest jeszcze potrzebny typowy soft bez przeglądarki.

    Obudź się, świat desktopów kona, możesz zaklinać rzeczywistość, ale młode
    pokolenie nie ma już komputerów do używania aplikacji tylko do grania. A
    apek używają na smartfonach.

    I wyobraź sobie, że fakturę da się wystawić z telefonu! Tak, szok, wiem.

    > Już mówiłem środowiska RAD są ciekawym rozwiązaniem szkoda że
    > Embarcadero je tak psuje

    BYŁY ciekawym rozwiązaniem, jakieś 10 lat temu przestały. Kto przespał ten
    nadal w tym dłubie.

    > tak w polsce rzadko która firma wymaga czegoś więcej jak bazy danych a
    > tutaj dobre środowisko RAD robi robote. Problem w tym że go nie ma

    Do tego wystarcza chrome i JS + backend w czymkolwiek, nawet jest o niebo
    lepsze niż desktopowe cuda w Delphi.

    > I o czym ta informacja świadczy? Bo nie bardzo rozumiem że tego się nie
    > da napisać w Delphi?

    Jeśli masz do wyboru dwa samochody o podobnych parametrach, ale do jednego
    części masz na każdym rogu a do drugiego musisz zamawiać u ślusarza na
    drugim końcu świata to który weźmiesz do użytku?

    > pokaż bo ja nie znam takiego narzędzia który by na mnie wymusił
    > prawidłowe kodowanie lub nawet porządek w plikach. No chyba że masz na
    > myśli jakieś Fremworki ale to inna kwestia.

    A choćby klasa per plik w Javie to nie jest większy porządek?

    > Tak a to ciekawe? Czyli co już nie potrzeba nowych rozwiązań i
    > technologi bo już wszystko mamy?

    Ty masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem? Kolejny żałosny język
    imperatywny to nie jest nowe rozwiązanie.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka