  • 121. Data: 2020-02-11 01:20:54
    Temat: Re: Partycja odzyskiwania
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" r1slej$ga3$1$A...@n...chmurka.net

    > Jeszcze wyjaśnienie: kopiowało się dysk, jak
    > znajomy wpadł z jakimś na chwilę i miał na
    > nim trochę divixów albo innych gołych bab.
    > Kopiowanie fizyczne trwało minuty, natomiast
    > logiczne trwało by godziny.

    500 GB po USB2 (~25 MB/s) nie trwa kilka minut...
    20 ks to kilka godzin...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 122. Data: 2020-02-11 11:32:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > "Adam" r1slej$ga3$1$A...@n...chmurka.net

    > 500 GB po USB2 (~25 MB/s) nie trwa kilka minut...
    > 20 ks to kilka godzin...

    Gdzie Ty widziałeś w normalnym użytkowaniu 500GB w czasach ATA66?
    Chyba nawet SCSI wtedy tyle nie miewały.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 123. Data: 2020-02-11 11:42:21
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-11 o 11:32, Adam pisze:

    > Gdzie Ty widziałeś w normalnym użytkowaniu 500GB w czasach ATA66?
    > Chyba nawet SCSI wtedy tyle nie miewały.

    Aż z ciekawości zajrzałem do starego cennika z tamtego czasu.

    Kilka przykładów największych dysków:

    Fujitsu MHH2102AT 10.2 GB dysk 2.5" - 1472,60 netto
    WD102AA Caviar 10.2GB, 3.5", <9ms, UDMA66 - 636,80 netto
    WD205AA Caviar 20.5 GB, 3.5", <9 ms, UDMA66 - 1174,10 netto
    Fujitsu MPE3256AT HDD 25.6 GB ATA66 5400 - 1194,00 netto
    WD272BA Expert 27.2GB, 3.5" 7200, UDMA66 - 1532,30 netto
    WD Enterprise 18310MB Ultra 2 SCSI 10K 68 pin - 3980,00 netto
    Fujitsu MAF3364LP 36GB Ultra2 SCSI 10K 68pin - 6885,40 netto

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 124. Data: 2020-02-11 12:16:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No ja widziałem, kupowałem dyski PATA (IDE) 500 GB do rejestratora CCTV.
    Trudno było znaleźć, z Anglii ściągnąłem.

    -----

  • 125. Data: 2020-02-11 12:18:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W starym lapku mam PATA (IDE) 360 GB, to był chyba największy wyprodukowany 2,5'' o
    normalnej grubości.

    -----

  • 126. Data: 2020-02-11 22:55:17
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-02-11 o 12:16, ąćęłńóśźż pisze:
    > No ja widziałem, kupowałem dyski PATA (IDE) 500 GB do rejestratora CCTV.
    > Trudno było znaleźć, z Anglii ściągnąłem.
    >

    > -----

    W którym roku mniej-więcej?
    Bo ja miałem na myśli około 1998-1999.
    Chyba, że coś mi się pomerdało, ale raczej nie więcej, niż rok.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 127. Data: 2020-02-12 00:03:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam" r1tvrf$2p6$1$A...@n...chmurka.net

    > Gdzie Ty widziałeś w normalnym użytkowaniu 500GB w czasach ATA66?
    > Chyba nawet SCSI wtedy tyle nie miewały.

    Pisałem o dzisiejszych (i niedawnych) SATA,
    nie o PATA, lecz ciągniętych po USB2.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 128. Data: 2020-02-12 07:07:49
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Praktyczną końcówkę PATA (IDE), czyli może 2010?

    -----

  • 129. Data: 2020-02-12 08:53:54
    Od: Trybun <L...@j...cb>

> [...]
    > mej głowy właśnnie w efekcie rozmów z Tobą; o problemie tym
    > pisałem wcześniej:
    >
    >   "Eneuel Leszek Ciszewski" 5e2de44d$0$507$6...@n...neostrada.pl
    >
    >   > Dorzuciłem obok partycję WXP -- ruszyła, ale mam problemy po
    > restarcie.
    >
    > Ruszyła i jako aktywna za sprawą boot.ini i spod 32W10 za sprawą BCD.
    > Obydwa starty prowadziły do uniezdolnienia WXP...
    >
    > Tym razem chcę dorzucić WXP (choćby ten, spod którego teraz piszę)
    > i skasować 32W10 na pierwszy start WXP, po czym 32W10 odkasować
    > spod WXP. Być może wystarczy samo ukrycie (hidden) partycji

    Zadziwiające rzeczy opowiadasz. Nie to że Ci nie wierzę, ale wcześniej
    nigdy bym nie przypuszczał że tak można, chodzi o te dwa "C" na jednym
    Windowsie.

    Ja zasadniczo zawsze instalowałem Windowsy od najstarszego do
    najnowszego i Linuks na koniec. Ale gdy jest do dyspozycji programik
    EasyBCD. to już można pokombinować inaczej. Układ partycji nie ma
    znaczenia, czyli aktywne, logiczne itd.

     Po instalacji XP spróbuj za pomocą CD/pendrive z 10ką naprawić MBR,.
    Nigdy nie robiłem takiej operacji, ale powinno się udać.

  • 130. Data: 2020-02-12 08:54:39
    Od: Trybun <L...@j...cb>

    > "Trybun" 5e4113e1$0$17341$6...@n...neostrada.pl

    > Użyj choć jeden raz w swym życiu czegoś, co zachwalałeś, a co zowie się:
    >    AOMEI Partition Assistant
    >
    > obecnie chyba:
    >    AOMEI Partition Assistant Wersja Profesjonalna 8.4
    >
    > a wszystko stanie się jasne w kwestii wolnego miejsca przed partycją...

    Ale to rozwiązanie gdy na dysku jest już jeden system.  Poza tym
    spartycjonowanie dysku spod Windowsa nie zwalnia z całego procederu gdy
    instalujemy Linuksa. Oczywiście znam ten program, jednak nie bardzo
    widzę w nim opcję zarządzania wolną przestrzenią dysku.

    Jest oczywiście Linuksowe narzędzie do partycjonowania z live cd, jednak
    jest to dość trudny w obsłudze program.

    > Dobrze, że tylko parę. ;)

    To tylko tak na początek...