  • Data: 2018-04-13 10:45:41
    Temat: Re: Pistolet na gorący klej - dziwna moc.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup
    >Miałem pistolet na gorący klej Topex. O mocy 80W. Po 20 latach
    >przepalił się.
    >Zanabyłem więc kolejny Topex. Tym razem o mocy 200W. Zmierzyłem pobór
    >mocy miernikiem elektronicznym "gniazdkowym". Tuż po włączeniu jest
    >skok do 200W, ale gwałtownie spada i już po ok. 3 sekundach pokazuje
    >78W. I potem jakiś czas się utrzymuje, delikatnie spadając po iluś
    >minutach do mocy podtrzymania (15W).

    A zacznij z niego wyciskac klej, szybko.

    >Jaką wg Was ma on moc maksymalną? 200 czy 78W? :-)
    >A jaką moc ma 100W żarówka żarnikiem? 100 czy 1000? ;-)

    Zarowka ma miec 100W ciaglej mocy.
    A pistolet 120 stopni :-)

    >Nie mierzyłem nigdy mocy tego starego. Nagrzewał się w podobnym
    >tempie. Stąd miałem nadzieję, że 200W pozwoli na szybszą pracę.

    No masz - rozgrzewa sie blyskawicznie, a byc moze potrafi rozgrzac
    wiecej kleju w minute.

    Ciekawe tylko - ma jakis elektroniczny regulator temperatury, czy
    zrobiony z materialu przewodzaco-regulujacego.

    J.