  • Data: 2020-05-15 14:54:44
    Temat: Re: Płyta GA-7VA - sens?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2020-05-15, Roman Tyczka <n...@b...no> wrote:
    > Witam,
    >
    > Dostałem płytę Gigabyte GA-7VA:
    >
    > http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/ga-7va_1x#kf
    >
    > jest na niej jakieś CPU i ram, nie sprawdziłem jeszcze jakie dokładnie.
    >
    > Mam pytanie ogólne: czy tego typu komp nada się jeszcze na NASa? W sensie
    > posadzić tam jakiś FreeNAS, wpakować na strych i żeby kopie robił? Czy nie
    > warto?
    >
    > No i jeśli warto to jak podłączyć dyski SATA? Na płycie złącza tylko
    > PATA.

    To zależy od Ciebie :) Jeśli nie masz lepszej alternatywy, masz kartę
    sieciową, obudowę, zasilacz i skombinujesz skądś tanio kartę/ty SATA to
    czemu nie? Posprawdzaj najpierw czy ma przynajmniej funkcje budzenia
    zegarem lub WOL, bo te kilkadziesiąt W prądu będzie pewnie żarło. Użyj
    starego dysku PATA do systemu, to oszczędzisz jeden port.

    --
    Marcin