  • Data: 2018-07-23 23:36:46
    Temat: Re: Poczta, telegraf i telefon w dawnym Wrocławiu
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    HF5BS pisze:

    > Spotykałem różne kolory, od bardziej czerwonego, jak piszesz, przez mój
    > brązowy, to chyba nawet z lekką nutą zieleni.

    Mo tak, ja tu wyjeżdżam z jakimiś porównaniemi do wina, a trzeba było
    po prostu napisać, że ma kolor jak...

    > Tak, wiem... jednak coś mi po głowie lata, że było coś lakowane,
    > a-la zabezpieczenie gapinetu urzędnika. Może jakaś szafka, gdzie
    > można podłożyć coś, aby lak nie nakapał, gdzie nie trzeba...?

    To jednak skrajnie niewygodne, codzienne operowanie rozgrzanym lakiem
    na pionowej powierzchni. Na list można było po prostu nakapać. Lakowe
    pieczęcie na drzwiach to może przy jakichś grubszych sądowych sprawach.

    Jarek

    --
    I ujrzałem na prawej ręce Zasiadającego na tronie księgę zapisaną wewnątrz
    i na odwrocie zapieczętowaną na siedem pieczęci. I ujrzałem potężnego anioła,