    From: "ZZZ" <n...@n...spam.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Podwyższenie Uwy przetwornicy
    Date: Wed, 28 Jan 2015 17:15:14 +0100

    Użytkownik "Marek" <t...@f...kuku.pl> napisał w wiadomości
    news:maa22k$r5g$1@node2.news.atman.pl...

    > Użytkownik "ZZZ" <n...@n...spam.com> napisał w wiadomości

    > Poszukaj dzielnika w okolicy transoptora. Pozostaje kwestia, po której
    > stronie transoptora lepiej go zmienić: od strony LED-a, czy
    > fototranzystora.
    > Jednak przeróbka przetwornicy dla podwyższenia napięcia może być
    > dość ryzykowna, bo już nie tylko same elektrolity trzeba by sprawdzić lub
    > dobrać do zwiększonego napięcia, ale też półprzewodniki mogą nie
    > wytrzymać nowych warunków pracy, do których nie zostały dobrane.

    Właśnie głównie ten dzielnik miałem na myśli, chyba raczej po stronie LED-a.
    O półprzewodniki raczej się nie obawiałem, bardziej mnie zastanawiało czy
    nie zmienia się znacząco takie rzeczy jak częstotliwość jej pracy czy
    współczynnik
    wypełnienia impulsów jakie będą szły na trafo, a w związku z tym zachowanie
    jego indukcyjności.
    Ale popróbuje.

    a tak na marginesie - kupić nowy można, ale czy będzie lepszy zamiennik
    "no name" czy może jednak chiński bo chiński ale wyrób dla IBM'a.
    Na dodatek, chyba nie jesteśmy handlowcami, żeby rozwiązanie widzieć
    poprzez zakup lecz "inżynierami" (co by nie rozumieć pod tym pojęciem)
    którzy chcą usprawniać uszkodzone urządzenia.

    ZZ