  • 71. Data: 2011-10-11 18:28:47
    Temat: Re: [DC] Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 11 Oct 2011 18:18:16 +0200, Shrek napisał(a):

    > A niby dlaczego tak? Normalnie - dojeżdzasz do końca i wjeżdzasz 1 na
    > jeden. Wybierasz sobie ten pas na którym mniej aut i tyle.

    Albo akurat okazuje się, że już wjechał samochód przed tobą, obok jest tir
    i musisz tą sekundę poczekać na twoje miejsce. Nie możesz jechać, bo
    dojechałeś do końca. I całą płynność ruchu ch.. strzelił.
    Tak się właśnie tworzą korki. Bo każdy musi dojechać do końca, niezależnie
    od tego czy to ma sens czy nie.

    > Niestety część kierowców preferuje stanie w korkach (i ich tworzenie), a
    > co gorsza wymagają tego od innych, a niedostosowanie się do ich chorych
    > oczekiwań nazywają chamstwem i cwaniactwem. Cwaniactwo to jazda z
    > niewłaściwego pasa, a nie jazda na zamek.

    Większość powinna preferować JAZDĘ w korkach, a nie stanie. Choćby nawet
    wolną. Niewolnicze trzymanie się dojeżdzania w każdy wolny centymetr temu
    nie służy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 72. Data: 2011-10-11 18:29:16
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-10-11 13:21, Waldek Godel wrote:

    > bo one wyprzedziły, więc na jednej długości tira są 2-3 osobówki. Wjeżdża
    > jeden tir, jedna osobówka, jeden tir, jedna osobówka. Po przejeździe 5
    > tirów (i 5 osobówek) na lewym pasie zostaje kolejka 5 osobówek.Będą tak
    > pokornie czekały? Czy może się wryją?

    A jak będzie twoje 10 Tirów i 10 osobówek, to po przejeżdzie 10 Tirów i
    10 osobówek zostanie... 10 osobówek? Jak dla mnie 10+10!=10:P

    A czy się wryją? Zależy od kierowców - ja twardo jadę jeden na jeden -
    nie ważne czy mam wpuścić Tira osobówke koparkę czy nawet kombajn Bizon.

    I nie wpuszczam nikogo przed końcem jego pasa. Bo tak, to jeden od razu
    stanie na kontynuowanym pasie, drugi zmieni na początku trzeci i czwarty
    w środku a piaty na końcu. I na jednego na "prawowitym" pasie wjedzie
    pięciu z "pasa cfaniakuff". a potem ten jeden drugi, trzeci i piętnasty
    z kontynuowanego stoją w bezsensownym korku, dostają piany na mordzie
    (częściowo słusznie) i będą "edukować" (już niesłusznie) jadących
    prawidłowo do końca pasa. Oczywiście pomijam tu sytuacje ze
    skrzyżowaniami z lewoskrętami itd. Tam trzeba już pomyśleć, ale przy
    klasycznym kończącym się pasie nie ma potrzeby się zastanawiać - do
    końca i 1/1. Howk.

    Shrek.

  • 73. Data: 2011-10-11 18:35:15
    Temat: Re: Podziwiam GDDKiA za Raszyn - poważnie
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-10-11 17:59, Laisar wrote:

    > No, to ja jestem taką "sierotą" i poproszę o oświecenie, co jest w tym
    > takiego złego, bo jakoś nie widzę - dlaczego podjeżdżanie po 5-10-15 m
    > i zatrzymywanie się co chwilę ma być lepsze niż stała, choć powolna
    > jazda? Zawsze mi się wydawało, że to _płynność_ruchu_ jest dobra...

    W trasie czy na drodze szybkiego ruchu masz rację. Ale jak są
    skrzyżowania ze światłami to dla przepustowości najważniejsze jest ile
    samochodów przejedzie na cykl. A przejedzie tyle ile się zmieści _za_
    skrzyżowaniem. Im mniejsze odstępy tym więcej przejedzie.

    > (Przy czym na trasie te 100 m czasem może być nawet za mało, a w
    > mieście zazwyczaj jest to jednak sporo za dużo).

    W "mieście" jak przejedziesz przez światła i inni za tobą też chcą, to
    dobra odległosć to taka, że nie przypierdolisz w poprzednika:P Większa
    to marnotrsatwo miejsca i tworzenie korków.

    Shrek.

  • 74. Data: 2011-10-11 18:45:58
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-10-11 13:47, Waldek Godel wrote:

    > Czyli jak tir ma na przed sobą na pasie innego tira, to ma zjechac
    > obowiązkowo na drugi pas?

    Dojeżdzając do końca "korka" (bądź rzeczywistego korka) przed zwężką ma
    wybrać ten pas, gdzie jest "luźniej" - czyli, żeby ukrócić twoje dalsze
    dywagacje na temat pociągi drogowe vs smart, tam gdzie jest miejsce do
    kontynuowania jazdy. Tylko tyle.

    A potem jeszcze wpuścic jednego z kończącego się pasa na końcu (przy
    czym żeby znowu ukrócic twoje dywagacje) za koniec przyjmujemy ostatnie
    kilkanaście metrów jak sie wszyscy wleką, bądź kilkadziesiat jak jadą
    szybko. i to już aż tyle.

    Nie ma sensu komplikowac rzeczy prostych.

    Shrek.

  • 75. Data: 2011-10-11 18:50:20
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    The_EaGle wrote:

> [...]
    > odcinka Wawa-Janki przez Raszyn przemalowała pasy przy wjeździe do
    > Raszyna od strony Janek. Wcześniej było tak że prawy pas kończył się
    > przed kościołem i trzeba było uciekać lub przepuszczać kierowców
    > którzy chcą zmienić go na środkowy. W tym samym czasie ci którzy
    > jechali lewym pasem musieli co chwile hamować bo niektórzy chcieli
    > skręcić koło kościoła aby objechać korek w Raszynie uliczkami i tam
    > stać w korku zamiast w Raszynie - zawsze to jakieś urozmaicenie -
    > bilbordy każdy tam zna na pamięć jest dużo czasu na zapoznanie się z

    Heh, jeszcze nigdy tam w korku nie stałem - jedzie się do samego końca,
    bodajże do ulicy "Na skraju", tyle że trzeba uważać na progi i
    skrzyżowania równorzędne ze słabą widocznością.

    Choć rzadko tamtędy jeżdżę, wolę odbić już w Jankach przy stacji w
    prawo, polami, i dalej przez Raszyn do lotniska.

    > Obecnie zmieniono malowanie na takie że teraz prawy pas jest
    > na wprost tak jak i środkowy - bez kolizyjnie można wiec dojechać aż
    > do świateł gdzie znów są 3 pasy przez 300m. Tam jest więc więcej
    > miejsca na zatrzymanie się samochodów.

    Jak jeszcze poprawią ustawienie pierwszych świateł od Wawy, żeby trochę
    udrożnić wyjazd z Warszawy, to będzie gites.

    Te pierwsze śwatła wywołują korek czasem aż do centrum.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 76. Data: 2011-10-11 18:51:19
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-10-11, Laisar <k...@o...pl> wrote:

> [...]
    > i zatrzymywanie się co chwilę ma być lepsze niż stała, choć powolna
    > jazda? Zawsze mi się wydawało, że to _płynność_ruchu_ jest dobra...

    Przyklad z DC - Wybrzeze Helskie od Jagiellonskiej. Wjezdzam rano,
    samochody stoja juz przy Jagiellonskiej, jadac do Okrzei mijam kilku
    madrych co maja po 100 metrow (autentycznie sto metrow!) odstepu do
    poprzedzajacego a pozniej sie dziwic ze korek konczy sie na
    Jagiellonskiej jak 500 metrow drogi stoi pustej. Pozniej jest zielone,
    ci przed nim przeskakuja a on ma 100 metrow i sie toczy, zanim dojedzie
    jest juz czerwone.

    Owszem trzymanie odstepu do poprzedzajacego zeby lekko toczyc sie na
    jedynce jest sensowne ale tez nie mozna przeginac w druga strone jak
    wyzej.

    --
    Artur

  • 77. Data: 2011-10-11 18:51:33
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-10-11 18:25, Waldek Godel wrote:

    > Bo jeżeli wszyscy podjeżdzają do każdego wolnego miejsca, to obok tira są 2
    > albo nawet 3 samochody. Jeden zostaje przez niego wpuszczony, dwa muszą
    > zwolnić albo czekać na swoje miejsce.

    Na tym właśnie polega zamek.

    > Jeżeli tirów jest kilka, to korek na
    > znikającym pasie narasta lawinowo

    Nie wiem gdzie jeżdzisz, ale ja takiego zjawiska nie obserwuje. Choćby
    dlatego, że może i ludzie są w przeważającej części idiotami, ale nie aż
    takimi, żeby gromadzić się na jednym pasie. Przynajmniej w Warszawie.

    Shrek

  • 78. Data: 2011-10-11 19:01:02
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-10-11 18:28, Waldek Godel wrote:

    > Albo akurat okazuje się, że już wjechał samochód przed tobą, obok jest tir
    > i musisz tą sekundę poczekać na twoje miejsce. Nie możesz jechać, bo
    > dojechałeś do końca.

    Jak dojechałeś do końca, to jedziesz do końca. A jak się "pomylisz" w
    tym który pas jest bardziej pusty o 2 samochody to nie ma to znaczenia -
    inny wybierze lepiej i naprawi twój "błąd". To nie apteka - nie trzeba
    biegać z linijka i mierzyć korka, pasa, ani samochodów. Masz wybrać pas
    gdzie jest więcej miejsca i wpuścic jednego na końcu z sąsiedniego pasa.

    > Większość powinna preferować JAZDĘ w korkach, a nie stanie.

    Ja tak robię - dlatego wybieram "lepszy" pas i potem jadę na zamek.
    Niezależnie czy mnie wpuszczają czy ja wpuszczam. NIezaleznie Tira czy
    Smarta. W czym widzisz problem?

    > Choćby nawet
    > wolną. Niewolnicze trzymanie się dojeżdzania w każdy wolny centymetr temu
    > nie służy.

    A kto mówi o centymetrach - koniec pasa, to koniec pasa - nikt oprócz
    ciebie z linijka tam biegać nie chce. Gdzie jest koniec pasa... każdy
    widzi. Centymetry ani pojedyńcze metry nie mają tu znaczenia.

    Shrek.

  • 79. Data: 2011-10-11 19:08:37
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2011-10-11 11:51, The_EaGle wrote:

    > No właśnie. Mnie zastanawia jedno - trudno się dziwić kierowcy który raz
    > na miesiąc wyjeżdża po za miasto że może tego nie ogarniać.

    A co ma do tego miasto czy trasa? Zamek należy stosować zawsze. W i DC
    generalnie spora część stosuje. Nie chcę generalizować, ale o ile w
    samym mieście nigdy nie mam problemów z wjazdem z kończącego się pasa,
    to na wylotówkach już się zdarza, a na "wsi" to już tragedia. Może
    dlatego, że "mieszczuchy" już się nauczyły (ciągle nie jeden na jeden,
    ale coraz lepiej) a reszta jeszcze nie?

    Shrek.

  • 80. Data: 2011-10-11 19:13:19
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 11 Oct 2011 18:45:58 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    > wybrać ten pas, gdzie jest "luźniej" - czyli, żeby ukrócić twoje dalsze
    > dywagacje na temat pociągi drogowe vs smart, tam gdzie jest miejsce do

    Zmiana pasa przed samą zwężką to już chamstwo i głupota. Kombinowanie po
    pasach to jest zdecydowanie ostatnia rzecz która tam się powinna dziać.
    Nie wspominając o tym, że w zdecydowanej większości miejsc jest to tam
    zabronione znakami (zakaz wyprzedzania)