    From: Paweł Hadam <h...@g...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Połączenie shielda z GND
    Date: Thu, 17 Jul 2014 23:03:02 +0200

    W dniu 2014-07-17 16:13, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Bool" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    >
    > Dumam nad tym akurat od kilku dni i szczerze mówiąc - mętlik w głowie.
    > Co firma (w AppNotach) to inna koncepcja od "nie łączyć pod żadnym
    > pozorem" do "zewrzeć".
    >
    > Na razie jestem pewien tylko jednego - prawidłowa (zgodna ze sztuką)
    > odpowiedź będzie różna zależnie od sytuacji. I chyba tylko tego będę
    > kiedykolwiek pewien. Gdybym miał nieograniczony dostęp do powtarzalnych
    > badań ESD pewnie bym przeprowadził z ciekawości ileś eksperymentów, ale
    > nie mam takiego dostępu.
    >
    > A różne sytuacje to:
> [...]

    Projektując swego czasu urządzenia mogące znaleźć zastosowanie od biurka
    po różne instalacje przemysłowe wszelkie ekrany łączyłem profilaktycznie
    przez rezystor 10ohm (w obudowie 0805) z masą urządzenia. w razie "W"
    można było wstawić tam cokolwiek od 0hhm, poprzez jakieś dławiki do przerwy.
    Fakt, że pozostaje kwestia adaptacji do konkretnego zastosowania.

    Pozdrawiam,
    Paweł