eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPomiar "zagrzania" turbiny › Re: Pomiar "zagrzania" turbiny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pomiar "zagrzania" turbiny
    Date: Sun, 21 Sep 2014 21:02:38 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 43
    Message-ID: <lvn7un$rsu$1@node2.news.atman.pl>
    References: <lvm2md$kbg$1@node2.news.atman.pl>
    <541f1365$0$2237$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1411326743 28574 77.252.249.9 (21 Sep 2014 19:12:23 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 21 Sep 2014 19:12:23 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.1.1
    In-Reply-To: <541f1365$0$2237$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2545030
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2014-09-21 o 20:05, Tomasz Pyra pisze:
    > Myślę że dla takiego zastosowania, spokojnie można założyć że
    > temperatura obudowy jest wystarczająco zależna od temperatury wszystkich
    > innych elementów, żeby użyć jej, jako najprostszej do zmierzenia.
    > Może nie będzie to najdokładniejszy pomiar świata, ale za to najprostszy.


    > W sumie mogłoby się okazać że można zrobić jeszcze jedną przydatną
    > funkcję - przy bardzo gorącej turbinie, lekko podnieść obroty biegu
    > jałowego.
    To już jest w sofcie ecu - nie tyle termicznie dla turbiny, co ciśnienie
    oleju jest utrzymywane/korygowane - podczas rozgrzewania się spada na
    jałowych, więc jałowe są odpowiednio zwiększane wg temperatury oleju.
    Nie potrzeba wiele, zwiększenie obrotów o 200-400 już wystarcza.

    >> Olej w silniku nie przekracza mi raczej 120'C (a jak przekroczy - to na
    >> chwilę, może do 125'C), ale powstaje pytanie - na ile temperatury oleju
    >> z turbiny są wyższe niż olej w samym silniku
    > Skoro przed turbiną masz 125C, no to na pewno za turbiną się w 125C nie
    > zmieścisz.
    Tak, ale turbina jest smarowana na wyjściu z pompy olejowej i po
    (zewnętrznej) chłodnicy oleju, więc powinno być o kilka stopni mniej. Z
    pirometrem ciężko coś pod maską zawalczyć - wszystko zbyt gorące, i zbyt
    gęsta plątanina rurociągów, spróbuję z kamerą termowizyjną.

    > Mierzyłem ostatnio temperaturę turbiny (z zewnątrz) pirometrem, a był to
    > mało wysilony turbodiesel (2.4 - 140KM), a i tak bez żadnego pałowania
    > obudowa miała 350-400C.
    No to nieźle (albo źle). EGT (w kolektorze wydechowym) mi nie przekracza
    700-800'C więc licząc że od zewnątrz kolektor i turbina jest całkiem
    dobrze chłodzona i oddaje ciepło, a dodatkowo wodą i olejem, to są to i
    tak podejrzanie wysokie temperatury. No ale czy diesel (przy słabej
    ilości wtrysku, bo jak piszesz - bez pałowania) nie ma tego samego co
    benzyna, tzn gdy ilość powietrza do paliwa rośnie (bo paliwa mało, bo
    nie pałujesz, a w dieslu ilość powietrza nie jest zmniejszana
    przepustnicą, najwyżej słabszym ładowaniem turbo), to temperatura spalin
    rośnie?


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: