-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
efonica.de!telefonica.de!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.63.M
ISMATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
ws.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
-mail
Date: Fri, 28 Aug 2015 21:12:53 +0200
From: Maciek <m...@p...com>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; PL; rv:1.7.2) Gecko/20040803
X-Accept-Language: pl, en-us, en
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
References: <X...@l...net>
<mrio7k$kvo$1@speranza.aioe.org> <g...@n...chmurka.net>
<mro2hl$8km$1@node1.news.atman.pl>
<55e02d1c$0$4773$65785112@news.neostrada.pl>
<mrq6tn$eb7$1@node1.news.atman.pl>
In-Reply-To: <mrq6tn$eb7$1@node1.news.atman.pl>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 64
Message-ID: <55e0b2b8$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: ip-5-172-247-250.free.aero2.net.pl
X-Trace: 1440789178 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8378 5.172.247.250:14619
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4554
X-Received-Body-CRC: 616159942
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:685124
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik Jakub Rakus napisał:
> On 28.08.2015 11:42, Maciek wrote:
>
>> Bezpośrednie wsparcie użytkownika. To nie dowcip, tylko tak się określa
>> tego typu pracownika.
>
>
> W wielkiej korporacji, albo u podwykonawcy, który dużej firmie zapewnia
> takie "wsparcie". Które prawdę mówiąc o kant dupy można potłuc, moja
> firma też wynajmuje takich "speców" od "bezpośredniego wsparcia",
> chłopcy mają podstawowe i permanentne problemy z konfiguracją sieci, a
> zrobienie czegokolwiek na komputerze z dowolnym Linuxem to dla nich
> zakazana sztuka tajemna.
>
Określ dokładnie swoje wymagania i je egzekwuj od wykonawcy, jeżeli
podpisze z Tobą kontrakt. Ewentualnie negocjujcie zakres obowiązków i
dopiero podpisujcie umowę. Liczy się papier. Bez tego to jest
amatorszczyzna.
Moim zdaniem konfiguracja sieci nie jest zadaniem dla takiego wsparcia.
To się robi zdalnie i jest zadaniem administratora sieci. No chyba że to
mikro biuro z trzema komputerami - zapisz w umowie i musi sobie radzić.
Lokalizacja awarii, poprawienie kabli itp powinny być zapewniane przez
bezpośrednie wpsarcie.
Linux - jeżeli był w umowie, to człowiek ma się na tym znać.
Uprzedzam pytanie dodatkowe - wsparcie nie pisze baz danych, nawet pod
Accessem, nie wyjaśnia dlaczego makro w Excelu nie działa.
Wszystko jest zależne od zatrudnianych ludzi, którzy tego wsparcia
potrzebują. Jeżeli to są typowe biuralistki, z tęsknotą patrzące na
maszynę do pisania i kalkulator, to wystarczy im byle kto, byle potrafił
poradzić sobie z zawieszonym windowsem. Za to potrzebują szkoleń.
Przełożony odpowiada za powierzanie zadań przekraczających możliwości
intelektualne pracownika.
Jeżeli pracują ludzie na dużo wyższym poziomie, to ich potrzeby są inne.
Być może potrzebujesz prawdziwego informatyka, piszącego programy,
tworzącego bazy danych, strony www.
Jeszcze inne problemy pojawiają się, gdy przetwarzasz dane osobowe,
podlegające ochronie. Jeżeli masz bazy z tego typu danymi, to musisz też
mieć ludzi odpowiedzialnych za ich prawidłowe zabezpieczenie, bo w razie
wycieku nie wywiniesz się od zarzutów.
W każdym przypadku zwykły użytkownik nie powinien mieć dostępu do
profilu administratora, portów USB, WiFi, bluetooth, napędu optycznego i
internetu. Jeżeli coś z tego jest mu niezbędne do pracy, to decyzję
podejmuje przełożony i wydaje polecenie udostępnienia. Jednak musi być
zabezpieczenie przed wirusami (firewall), kontrola co pracownik nagrywa
na pendrajwa i czy to jest szyfrowane. Pracownicy przechodzą egzamin i
podpisują papiery, że przyjmują na siebie odpowiedzialność za to, co im
się udostępnia.
Tak to wygląda w poważnych firmach. Organizacja wsparcia informatycznego
to temat rzeka i wymaga poważnego podejścia. Inne są zadania tego, który
bezpośrednio idzie do użytkownika i usuwa zacięcie papieru w drukarce a
inne administratora danych, sieci, programisty piszącego programy na
potrzeby firmy. Część problemów rozwiązuje się przez zdalny dostęp do
pulpitu.
Możesz opierać się na inteligentnym człowieku, zatrudnionym do innych
celów a przy okazji pomagającym mniej zaawansowanym pracownikom. Gorzej
jeżeli się zwolni. Co wtedy zrobisz? Tak samo zlecasz zadania
prawnikowi, księgowej - zawodowcom a nie amatorom, bo to źle się kończy.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.08.15 22:29 Mario
- 28.08.15 22:30 Mario
- 28.08.15 22:42 RoMan Mandziejewicz
- 29.08.15 00:01 jakson
- 29.08.15 01:51 Mirek
- 29.08.15 09:40 Maciek
- 29.08.15 10:39 Piotr Gałka
- 29.08.15 13:47 Mario
- 29.08.15 14:21 jakson
- 29.08.15 14:32 jakson
- 29.08.15 14:34 Mirek
- 29.08.15 14:44 Mirek
- 29.08.15 15:02 Mario
- 29.08.15 15:12 Mario
- 29.08.15 15:27 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
- Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- przeźroczyste koszulki
- Re: Win 10/11 nie lubi OKI
- Programator czasowy TUYA.
- Dlaczego energia elektryczna jest droga i cały czas drożeje
- twardy dysk stuka
- Oclenie alkalicznych akumulatorów
- Powerbank jednonapieciowy, a trzynapieciowy
- Lustra w maszynie ASML
Najnowsze wątki
- 2024-05-10 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-10 Gdańsk => AI Specialist <=
- 2024-05-10 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-10 Chess
- 2024-05-10 chatGPT prawem się zasłania
- 2024-05-10 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-10 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-10 Chess
- 2024-05-10 Poznań => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-05-10 Vitruvian Man - parts 7-11a
- 2024-05-10 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-10 Vitruvian Man - parts 1-6
- 2024-05-10 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-05-10 Warszawa => Cybersecurity Consultant <=
- 2024-05-10 Warszawa => Konsultant ds. cyberbezpieczeństwa <=