  • 111. Data: 2019-06-19 19:41:27
    Temat: Re: Pradu zabraklo
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Jun 2019 17:47:30 +0200, J.F.

    > Bo mowimy o calych kosztach.

    No to jak całe koszty to i całe zyski. A Ty bierzesz całe koszty, ale
    całych zysków już nie uwzględniasz, bo nie uwzględniasz długofalowego
    wpływu.

    > Chcesz powiedziec, ze jeszcze przez 50 lat zielone
    > elektrownie nie beda sie oplacac ? :-)

    Będą się opłacać, już się opłacają. Gdyby nie było napędzenia rynku,
    produkcji zielonych elektrowni, to by się długo jeszcze nieopłacały.

    > Spoko spoko - mysla wlasnymi d*.
    > I dlatego sa bogaci, ze najpierw mysleli o sobie :-)
    > Tylko teraz na wiecej moga sobie pozwolic.

    No myślą, między innymi o zdrowiu własnej dupy.

    > Pradu letniego na zimowy.

    No to mamy przecież prosumenta, który jest przeogromny (80%) w porównaniu z
    prosumentem np. w Australil (20%).

    > Bo tak naprawde bedzie drozszy :-)

    Tak samo jak jest droższy samochód spalinowy i dom na paliwo stałe. Tylko
    niektórzy jeszcze tego nie ogarnęli.

    > Weglem grzany masz na mysli ?

    Naturalnie, mój faul.

    > Do niedawna byly takie fajne automatyczne piece ...
    > ale do CWU przydalby sie gaz ...

    No i są peleciaki, tylko jak doliczysz do nich bufor żeby nie taktowały,
    komin, miejsce na kotłownię, miejsce na paliwo, koszt obługi, to się cena
    robi wyższa nie tylko od gazu ale i od pompy ciepła.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 112. Data: 2019-06-19 20:13:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Po co JF ciagle te same bzdety powtarzasz. Jak gdzies jest wegiel po 55$ to go kup i
    tutaj sprzedaj. On jest po 55 ale z dostawa na miejsce kosztuje sporo drozej. Nie
    wiem czy wegiel energetyczny przy przywozie jest zwolniony z watu. Podejrzewam ze
    nie. Poza tym cena polskiego wegla energetycznego nie jest znana. Elektrownie placa
    nie za tony a za ilosc energii jaka z wegla wyciagna.

  • 113. Data: 2019-06-19 21:33:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.06.2019 o 10:29, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Przyznam, upraszczam.
    >
    > Ale jest to łatwe do znalezienia ogólnie.

    Ale znów - ja to generalnie wiem, i nie musisz mi tłumaczyć jak działa
    system energetyczny. Kurak nie wie.

    Shrek

  • 114. Data: 2019-06-19 21:34:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.06.2019 o 12:12, J.F. pisze:

    > Sugerowales, zeby Bieszczady taka wyspa zrobic, a Solina w Bieszczadach
    > lezy :-)

    No ale skoro płynie do nas, to sugerowałem _możliwość_ (jendą z wielu),
    że jest tam wyspa _zużywająca_ energię, a nie elektrownia;)

    Shrek

  • 115. Data: 2019-06-19 22:11:50
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 19/06/2019 16:04, Myjk wrote:
    > Wed, 19 Jun 2019 15:58:34 +0100, MF

    > Naturalnie, przeklawiaturzyłem się. Miałem na myśli grzanie paliwami
    > stałymi -- to jest absurdalnym pomysłem, bo prądem jest taniej.

    > Nie są właśnie wyższe. Wystarczy że węgiel kosztuje 900 zł/tona a sprawność
    > kotła wychodzi poniżej 70% i już jest drożej niż gazem, a nieznacznie
    > taniej niż prądem przy wyższych kosztach inwestycji.

    Z jakichś powodów w ogóle nie brałem pod uwagę węgla, a porównywałem
    koszt elektryczności z kosztem gazu względnie gazu+centralnego
    ogrzewania+ciepłej wody. Teraz pełna zgoda.

    --
    MF

  • 116. Data: 2019-06-19 23:19:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-06-2019 o 17:38, J.F. pisze:

    > Co nie uniewaznia tresci tam zapisanych.

    Niech przetłumaczy całość i wrzuci na grupę.
    Albo spdada na bambus, albo na niemieckie grupy.

    > Wiec z ta energetyka zielona to ostroznie - albo trzeba jej bardzo duzo
    > nastawiac,

    Wystarczy zachęcać prywatnych inwestorów to postawią.
    A nie ich ograniczać, np. zakazując sprzedaży prądu z takich instalacji.

    Dokładnie tak zrobili Niemcy i mają efekty.

    albo do kompletu jakies magazyny energii..
    > I np elektrownie na ruski gaz. Ruskim placic ?

    A za węgiel można?

  • 117. Data: 2019-06-19 23:27:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 19-06-2019 o 17:31, J.F. pisze:

    > I bedzie siedzial w ciemnosciach i zimnie ?

    Niby dlaczego?
    Mówiłem ze nie musi dymić, a nie że nie musi jej być.

    > Jesli to, co teraz sieci energetyczne placa Niemcom za (tani) prad,
    > przeznaczyc na dotacje,

    Nie, nie to co TERAZ płacą Niemcom, tylko to co będą musieli zapłacić
    komukolwiek w przyszłości, również za ruski węgiel, dotowanie górnictwa,
    emerytury dla górników niefinansowane przez składki, leczenie chorych po
    spalaniu węgla itd itp.

    I to wszystko tak na kilkadziesiąt lat naprzód policzyć - kwota wyjdzie
    spora.

    to potem jakis inwestor dolozy jeszcze swoje,
    > i za rok czy dwa bedziesz splacal i dotacje panstowe, i zwrot dla tego
    > inwestora.

    Wolę spłacać czysty prąd, niż dwa razy więcej za brudny.

    > Czyli tak z grubsza pare razy wiecej :-)

    Mniej.

    > A masz jakies wyliczenie tych naszych doplat do wegla ?
    > Tylko takie rzetelne, a nie rzekome.

    Takie z ostatnich nastu lat i 50 lat w przód?
    Policz.
    Ale nie warto - toto nie jest warte złamanego grosza, to w CAŁOŚCI kasa
    wrzucana w błoto.
    W przeciwieństwie do nakładów na czysty prąd - to jest inwestycja w
    przyszłości.

    > To jaka kwota dotujemy kopalnie ?
    > Tylko z podaniem zrodla poprosze.

    Dotowanie kopalni to tylko ułamek kosztów.

    > No to nie skonczy sie zaraz, ale za 30 lat.

    Chyba że znajdą następną i oprócz Gopła wysuszą jeszcze dalsze rejony.
    Już by chcieli zarżnąć jak najbrdziej urodzajną część Wielkopolski -
    okolice Pudliszek i tam zrobić nową odkrywkę.
    A zamiast ketchupu z polskich pomidorów będziemy żreć zrobione z węgla.

    > A ktore jeziora konkretnie wyschly ?

    Google ukradli?
    Danych do szukania dostałeś dosyć - jak Cię interesują szczegóły to
    sobie znajdź.

  • 118. Data: 2019-06-21 11:25:01
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 2019-06-19 o 16:34, Myjk pisze:
    > Pytanie dlaczego są bogaci... może dlatego,
    > że nie myślą własnymi dupami tak jak u nas.

    Są bogaci nie przez to co robią teraz tylko przez to co robili gdy
    stawali się bogaci.

    --
    SW3
    ----

  • 119. Data: 2019-06-21 14:26:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Szkoda tylko ze niemcy dochodzili do bogactwa w sposob nie do konca moralny. I trwaja
    w zaklamaniu do dzisiaj. Merkelowa z okazji rocznicy desantu w Normandii podziekowala
    aliantom ze wyzwolili niemcy z faszystowskiej okupacji. Po wojnie lekko im nie bylo.
    Ale dostali kase na odbudowe. Panstwa zachodniej europy zrezygnowaly z reparacji.
    Zniszczenia zniszczeniami ale skad maja dzisiaj kilka tysiecy ton zlota? Tyle maja
    oficjalnie w banku a ile jeszcze maja zagrabionych dobr w domach nikt nie wie. Nasze
    zagrabione dziela sztuki maja skatalogowane w swoich muzeach. Maja siec autostrad.
    Ale malo kto pamieta ze trzon autostrad zostal zbudowany przez jednorazowych
    niewolnikow miedzy innymi z Polski. Porownaj to z nami. 6,5 milona zabitych.
    Zniszczony caly kraj. Po bilansie powierzchni kraj o 1/3 mniejszy. Splacone co do
    ostatniego centa wszystkie pozyczki jakie rzad w Londynie bral na prowadzenie wojny w
    usa i zsrr. Rezygnacja pod przymusem z programow pomocowych po wojnie. Kilkadziesiat
    lat jak by nie nazwac okupacji sowieckiej. Potem prawie 30 lat rozsprzedawania a
    raczej grabiezy resztek majatku narodowego przez czerwona bande i ich wspolnikow z
    demokratycznej opozycji. Przyznasz ze w takiej sytuacji twierdzenie ze oni sa bogatsi
    moze byc nietaktowne.

  • 120. Data: 2019-06-22 00:40:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Cavallino,

    Tuesday, June 18, 2019, 7:04:53 PM, you wrote:

    > W sensie, że pompuje wodę (pod prąd rzeki) z Sanu poniżej zapory, do zalewu?
    > Coś mi się nie bardzo chce w to wierzyć, na wycieczce po elektrowni nikt
    > o czymś takim nie wspominał.

    Słabo słuchałeś - wspominał :)

    --
    Best regards,