  • 11. Data: 2009-07-03 12:30:36
    Temat: Re: Problem z zakloceniami w torze audio od monitora
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Fri, 03 Jul 2009 13:27:24 +0200, Piotr Fonon napisał(a):

    > Sprobuj dolaczyc monitor #2 tez przez UPS

    I....

    > Bo najpewniej nie ma znaczenia DVI czy VGA, a miejsce podlaczenia
    > monitora do sieci i masy.

    ... jak reka odjal! :-) Dzieki Piotrze!
    Petla mas - bo to bylo problemem? - jest dla mnie niepojetym stworem ;-)

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 12. Data: 2009-07-03 14:41:02
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Norbert pisze:

    > Mam to co mam, w scianie sa dwa przewody i nic z tym nie zrobie :/
    > Pytanie czemu nic innego tak nie sieje po dzwieku? A troche tego sprzetu tu
    > ma dookola.

    Też tak mam, ale polecam w takim wypadku zewrzeć przewód zerowy w
    gniazdku z bolcem uziemiającym. Odnośnie sprzętu, to czasem tak jest, ja
    kiedyś miałem przypadek, że po podłączeniu modemu zewnętrznego na
    obudowie kompa pojawiało się napięcie 110V. Po "uziemieniu" czyli
    połączeniu "0" z bolcem uziemiającym napięcie to znikało, bez modemu go
    nie było, a modem był ok i z innym kompem w tym samym pomieszczeniu na
    tej samej linii nie powodował czegoś takiego.

    > 40tude stwierdza, ze nie ma znakow narodowych i ustawia us-ascii, czy to
    > jest blad?

    Niezgodne z pl.* na tych grupach obowiązuje UTF-8 bądź ISO-8859-2

  • 13. Data: 2009-07-03 14:45:11
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Norbert pisze:

    > I....

    > ... jak reka odjal! :-) Dzieki Piotrze!
    > Petla mas - bo to bylo problemem? - jest dla mnie niepojetym stworem ;-)

    Ale lepiej podłącz tego UPSa do gniazdka z uziemieniem, bo jak zdarzy
    się skok napięcia, to nie będzie miał gdzie "odesłać" nadmiaru napięcia
    i się gdzieś w UPSie zalokuje prawdopodobnie go uszkadzając. BTW, nie
    masz przypadkiem listwy antyprzepięciowej za UPSem? Bo może Ci się w ten
    sposób uszkodzić UPS.

  • 14. Data: 2009-07-03 18:32:49
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 03.07.2009 16:41, BQB pisze:

    > Niezgodne z pl.* na tych grupach obowiązuje UTF-8 bądź ISO-8859-2

    Nieprawda.

    Jeżeli w wiadomości występują *wyłącznie* znaki ze zbioru
    us-ascii, użytkownik *ma prawo* oznaczyć wiadomość właśnie
    jako us-ascii. Nie ma tu znaczenia, czy jest to grupa pl.*,
    czy jakaś inna.

    Co innego, jeżeli w wiadomości *znajdują się* polskie znaki.
    Wtedy faktycznie trzeba używać UTF-8 lub ISO-8859-2.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 15. Data: 2009-07-03 23:03:14
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    W dniu 2009.07.02 23:53, Norbert pisze:
    > Poczatkowo nie wiedzialem z czego to pochodzi, przed chwila zrobilem
    > sledztwo i winny okazal sie dodatkowy monitor (Samsung 173p+). Nawet

    Tylko Ci się tak wydaje.

    > przemieszczanie okien po czesci pulpitu umieszczonej na tym monitorze ma
    > wplyw na zaklocenia, ktore wraz z przesuwaniem okna anielsko "spiewaja".

    Typowy objaw zakłóceń generowanych przez kartę graficzną w karcie
    dźwiękowej.

    > Co ciekawe monitor wiecej sieje zakloceniami, gdy jest wylaczony (standby)
    > - wtedy w kolumnach piszczy cos a'la cichy faks - niz gdy normalnie pracuje
    > (wtedy jest nizsze burczenie).

    Najpierw ustal, czy to monitor czy karta graficzna. Dlaczego nie
    wyłączyłeś monitora całkowicie ?

    > Ma ktos koncepcje co moge zrobic?
    > Karta dzwiekowa E-MU 0404 PCI.

    Zmienić kartę dźwiękową.

    --
    Mar

  • 16. Data: 2009-07-03 23:08:23
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Radosław Sokół pisze:

> [...]
    >
    > Co innego, jeżeli w wiadomości *znajdują się* polskie znaki.
    > Wtedy faktycznie trzeba używać UTF-8 lub ISO-8859-2.

    Dzięki, byłem niedoinformowany.

  • 17. Data: 2009-07-03 23:20:26
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Mariusz pisze:

> [...]
    > dźwiękowej.

    > Najpierw ustal, czy to monitor czy karta graficzna. Dlaczego nie

    Albo zainstalować odpowiednie kodeki audio/video.

    --
    animka

  • 18. Data: 2009-07-04 13:43:28
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisał w wiadomości

    > Mam to co mam, w scianie sa dwa przewody i nic z tym nie zrobie :/
    > Pytanie czemu nic innego tak nie sieje po dzwieku? A troche tego sprzetu
    > tu ma dookola.

    Jak masz instalację 2 przewodową, to bolec podłącza się do przewodu
    zerowego.

    A najlepiej do urządzeń typu pralka, lodówka (i inne duże AGD) oraz do
    komputerów pociągnąć sobie ze skrzynki instalację 3 żyłową z osobnym
    przewodem uziemiającym i dopiero w skrzynce wpiąć przewód uziemiający do "0"
    na listwie, a "0" z instalacji trójprzewodowej poprzez wyłącznik różnicowy
    puścić.

  • 19. Data: 2009-07-06 14:08:33
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Sat, 04 Jul 2009 01:03:14 +0200, Mariusz napisał(a):

    > Tylko Ci się tak wydaje.

    Wiesz, bo siedzisz kolo mnie i widziales, czy sobie zgadujesz?

    > Typowy objaw zakłóceń generowanych przez kartę graficzną w karcie
    > dźwiękowej.

    Pudlo

    > Najpierw ustal, czy to monitor czy karta graficzna. Dlaczego nie
    > wyłączyłeś monitora całkowicie ?

    Czyli jednak nie siedziales, albo nie byles uwazny.

    > Zmienić kartę dźwiękową.

    Wiecej takich porad, prosze!

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 20. Data: 2009-07-06 14:11:32
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Fri, 03 Jul 2009 16:45:11 +0200, BQB napisał(a):

    > Ale lepiej podłącz tego UPSa do gniazdka z uziemieniem, bo jak zdarzy
    > się skok napięcia, to nie będzie miał gdzie "odesłać" nadmiaru napięcia
    > i się gdzieś w UPSie zalokuje prawdopodobnie go uszkadzając.

    Wystarczy sposob z mostkowaniem zera z bolcem uziemiajacym?

    > BTW, nie masz przypadkiem listwy antyprzepięciowej za UPSem? Bo może Ci się w ten
    > sposób uszkodzić UPS.

    Ano mam, bo UPS ma malo gniazd i uzylem listwy jako rozgalezienia. To
    naprawde az tak grozne?

    --
    pozdrawiam
    Norbert