    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Problemy z konfiguracją FPGA
    Date: Sat, 26 Jul 2014 22:41:57 +0200

    W dniu 26.07.2014 22:21, s...@g...com pisze:
    > No takich checów to jeszcze nie miałem... Temat jest kontynuacją wcześniejszego
    problemu dot. FTDI/FPGA, na chłopski rozum, guzik jedno z drugim ma coś wspólnego (w
    temacie konfiguracji logiki FPGA) , tymczasem łapy mnie opadają..

    > Podpinam się do JTAG'a (iMpact), odpalam Dziada i zgodnie z oczekiwaniem dostaję z
    automatu rozpoznany łańcuch połączeń:

    > TDI=>[FPGA(XC6SLX45)]=>[PROM(XCF16p)]=TDO
    >

    > No i teraz mam 3 możliwości..
    >
    > 1) wstrzyknąć bitfajla od razu do FPGA
    > 2) wygenerować fajla StachuChebel.mcs i zapisać dziada na dysku
    > 3) Zaprogramować dziada Impactem (PROM)
    >
    > No to zaczynamy teraz opis problemu. punkt po punkcie:
    >
    > 1) po zaprogramowaniu jest OK całość działa tak jak zaprojektowałem
    > 2) Też nie ma problemu.
    > 3) Też się programuje bez komunikatów o błędach i takich tam...
    >
    > No i teraz zaczyna się jajco. Czegoś takiego jeszcze w życiu nie miałem. Bywało, że
    układ się nie chciał zaprogramować z PROM'a i wtedy totalna kicha, ale zawsze było to
    spowodowane jakimś tam bablokiem na PCB. Tymczasem teraz mam jajco takie, że FPGA
    zasysa dane z PROMA, jak gdyby z błędami. Po zaprogramowaniu FPGA JTAG'iem, całość
    działa perfekcyjnie, a po zaprogramowaniu z PROM'a tak nie do końca wszystkie funkcje
    działają. Sprawdzałem zgodność pliku *.mcs z zawartością PROM'a - jest OK.

    > POMOCY Koledzy, bo brak mi jakiejkolwiek koncepcji !!

    1. Wrzuć gdzieś schemat połączeń między XFC a XC6.
    Jeśli połączenia są zgodne z zaleceniami to:
    2. Spróbuj stworzyć plik mcs komendą z mojego sąsiedniego posta.
    3. Utwórz nową konfigurację w graficznym Impact prze skanowanie łańcucha
    itd. Ewentualnie zaprogramuj w trybie konsolowym.
    4. Musiałbyś ustalić czy "funkcje nie do końca działają" oznacza jakąś
    poprzednią wersję, czy też nieobliczalne działanie wersji przed chwilą
    skompilowanej. Może być, że do XC6 ładujesz nową wersję
    StachuChebel.bit, a do XCF wrzucasz StachuChebel.mcs, który nie jest
    zrobiony z tej wersji pliku bit. NA przykład z innego foldera. Sprawdź
    sobie na przykład psując celowo projekt i plik bit i patrząc jaki efekt
    po zaprogramowaniu PROMa.

    --
    pozdrawiam
    MD