-
Data: 2014-11-02 14:59:10
Temat: Re: Projekt 30
Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]nie ma co demonizować strefy 30 bo w konkretnych przypadkach to po prostu najlepsze
rozwiązanie ... brak znaków na skrzyżowaniach, brak wyznaczonych przejść dla
pieszych, ruch rowerowy uprzywilejowany bo dla normalnego, sprawnego rowerzysty te
20-30 km/h jest do uzyskania wiec nie ma co się wyglupiac z wyprzedzaniem a jak komuś
się spieszy to wypad na tranzytowke z ograniczeniem 50 km/h tam sobie postoi na
światłach :-) Zone 30 ustanawia się głównie w obszarach niskiej zabudowy z lokalnym
ruchem samochodowym choć są tez takie przy szkołach np tam gdzie są zwykle przejścia
dla pieszych tzn bez sygnalizacji ...
minusy:
- wszyscy jeżdżą wolniej
plusy
+ wszyscy jeżdżą wolniej
+ wypadki praktycznie się nie zdarzają przy tych prędkościach a jeśli już to bez
ofiar śmiertelnych
+ wzrasta bezpieczeństwo ruchu dla pieszych i rowerzystów
+ mniejsze wydatki na infrastrukturę (sygnalizacja świetlna, znaki itp)
generalna uwaga:
o wyznaczeniu strefy 30 decydują SPECJALIŚCI, niektóre polskie miasta takich nie
posiadają wiec radosna twórczość Jacka i Placka może dać efekty odwrotne do
zamierzonych ...
*Na przykład w samym Hamburgu wyznaczono aż 700 takich stref.
i jak tu żyć ? ano na luzie, mniej czubków za kierownica, jak jeszcze jeździłem na
polskich blachach to zawsze przepisowo jest 30 ? to jedziemy 30 :-) zresztą Hamburg
to raczej wyjątek niż reguła U-Bahn, S-Bahn plus całkiem przyzwoita siec autobusowa i
już z auta korzysta się max 2-3 razy w tygodniu
PS
i statystyka jaka w tym zasługa Zone 30 można się spierać niemniej całokształt godny
pozazdroszczenia:
http://www.hamburg.de/pressearchiv-fhh/3832082/2014-
04-01-bis-pm-vus-2013/
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.14 11:36 Chris
- 03.11.14 13:29 Maciek \"Babcia\" Dobosz
- 03.11.14 14:06 p...@g...com
- 03.11.14 16:16 bartosz
- 03.11.14 18:12 bartosz
- 03.11.14 21:34 Liwiusz
- 03.11.14 21:49 Maciek
- 04.11.14 08:03 Trybun
- 04.11.14 09:18 p...@g...com
- 05.11.14 10:07 Piotr
- 05.11.14 11:00 r...@k...net
- 05.11.14 13:42 Grzegorz
- 05.11.14 15:03 Liwiusz
- 05.11.14 16:02 bartosz
- 05.11.14 16:01 bartosz
Najnowsze wątki z tej grupy
- ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- Będziemy się znowu zrzucać na elektryki...
- Dwukabinowy Citroen - dziwadło pod zabudowę spec
- Czy dopłaty do używanych elektryków z Niemiec będą również do czterokołowców lekkich?
- IZERA CD.
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- Opel? Ale jaki Opel?? A może nie Opel?
- IZERA - A może jedna Tusk nie ZDOŁA tego ZAORAĆ
- Koniecznie potrzebuję kampera...
- naprawa zamka
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Jaką kamerkę samochodową polecacie?
- Lunar Rover był elektrykiem. Ważył 35 kg Zasięg 80 km Na Księżycu w 1971 r.
Najnowsze wątki
- 2024-05-17 ZŁOMNIK o pracy w TVN TURBO, nowych przepisach i współczesnej motoryzacji. Turbo Taryfa!
- 2024-05-17 Białystok => DevOps Engineer Conexa First (Contractor) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-17 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-17 Bieruń => Administrator i wdrożeniowiec Lotus Notes/Domino <=
- 2024-05-17 Warszawa => Senior Software Engineer PHP (BillPro) Contractor <=
- 2024-05-17 Warszawa => International freight forwarder <=
- 2024-05-17 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-05-17 Lublin => Business Development Manager - obszar bezpieczeństwa IT <=
- 2024-05-17 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Mid PHP Developer (Laravel) <=
- 2024-05-17 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-05-18 wojna wojno a kredyt trzeba spłacać
- 2024-05-16 Samo rozładowywanie baterii trakcyjnej w elektryku.
- 2024-05-16 Warszawa => Senior PHP Developer (Symfony) <=