eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProjekt 30 › Re: Projekt 30
  • X-Received: by 10.140.82.75 with SMTP id g69mr18038qgd.9.1414936750908; Sun, 02 Nov
    2014 05:59:10 -0800 (PST)
    X-Received: by 10.140.82.75 with SMTP id g69mr18038qgd.9.1414936750908; Sun, 02 Nov
    2014 05:59:10 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    i13no725430qae.0!news-out.google.com!u5ni17qab.1!nntp.google.com!u7no1888259qaz
    .1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sun, 2 Nov 2014 05:59:10 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <r...@4...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=85.176.102.173;
    posting-account=QTMqaQoAAAC2G5Sd_YAGYbGIFObIf3cF
    NNTP-Posting-Host: 85.176.102.173
    References: <54526e64$0$12635$65785112@news.neostrada.pl>
    <5452add6$0$11150$65785112@news.neostrada.pl>
    <r...@4...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <b...@g...com>
    Subject: Re: Projekt 30
    From: p...@g...com
    Injection-Date: Sun, 02 Nov 2014 13:59:10 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2548455
    [ ukryj nagłówki ]

    nie ma co demonizować strefy 30 bo w konkretnych przypadkach to po prostu najlepsze
    rozwiązanie ... brak znaków na skrzyżowaniach, brak wyznaczonych przejść dla
    pieszych, ruch rowerowy uprzywilejowany bo dla normalnego, sprawnego rowerzysty te
    20-30 km/h jest do uzyskania wiec nie ma co się wyglupiac z wyprzedzaniem a jak komuś
    się spieszy to wypad na tranzytowke z ograniczeniem 50 km/h tam sobie postoi na
    światłach :-) Zone 30 ustanawia się głównie w obszarach niskiej zabudowy z lokalnym
    ruchem samochodowym choć są tez takie przy szkołach np tam gdzie są zwykle przejścia
    dla pieszych tzn bez sygnalizacji ...

    minusy:
    - wszyscy jeżdżą wolniej
    plusy
    + wszyscy jeżdżą wolniej
    + wypadki praktycznie się nie zdarzają przy tych prędkościach a jeśli już to bez
    ofiar śmiertelnych
    + wzrasta bezpieczeństwo ruchu dla pieszych i rowerzystów
    + mniejsze wydatki na infrastrukturę (sygnalizacja świetlna, znaki itp)

    generalna uwaga:
    o wyznaczeniu strefy 30 decydują SPECJALIŚCI, niektóre polskie miasta takich nie
    posiadają wiec radosna twórczość Jacka i Placka może dać efekty odwrotne do
    zamierzonych ...

    *Na przykład w samym Hamburgu wyznaczono aż 700 takich stref.
    i jak tu żyć ? ano na luzie, mniej czubków za kierownica, jak jeszcze jeździłem na
    polskich blachach to zawsze przepisowo jest 30 ? to jedziemy 30 :-) zresztą Hamburg
    to raczej wyjątek niż reguła U-Bahn, S-Bahn plus całkiem przyzwoita siec autobusowa i
    już z auta korzysta się max 2-3 razy w tygodniu

    PS
    i statystyka jaka w tym zasługa Zone 30 można się spierać niemniej całokształt godny
    pozazdroszczenia:
    http://www.hamburg.de/pressearchiv-fhh/3832082/2014-
    04-01-bis-pm-vus-2013/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: