    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przedluzenie kabla antenowego
    Date: Tue, 20 Sep 2016 10:09:22 +0200

    Użytkownik "Pawel" <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> napisał w wiadomości
    news:57e0642c$0$646$65785112@news.neostrada.pl...

    > Wolalbym nie zamienic tego pieerwszego gniazdka na sam kabel zakonczony
    > gniazdkiem, bo sie gniazdko moze kiedys przydac (sygnal by szedl tylko do
    > tego drugiego pokoju, a nie byl rodzielany na dwa)

    Ja w takiej sytuacji stosuję odpowiednio dłuższy kabel wtykany w to
    gniazdko, które już jest i sięgający do TV w drugim pokoju.
    Kabel przechodzi przez dziury w ścianach (za ćwierćwałkami).

    > Czy mozeicie mi powiedziec, czy takie polaczenie bedzie wymagalo jakieegos
    > wzmacniacza, czy nie?

    Nie będzie wymagało.

    > Sprostujcie mnie, jesli sie myle, ale cos takiego wyczytalem. Na
    > elektronice sie nie znam za bardzo.

    Sorry, ale, co to jest om to każdy powinien wiedzieć.

> [...]
    > kabla powinien mieec wartosc 75 Omow(wg jaiejs ustawy). Wtyki F podobno
    > wprowadzaja tlumienie na poziomie do ok 0.8 Omow, czyli z tego co ja
    > zrozumialem i z tego co ja chce zrobic, to
    > laczenie kabla z gniazdek podtynkwym (w sumie 3 gniazdka) to bedziee 3
    > wtyki F (2.4 Oma),
    > potem kabel laczacy dwa gniazdka to beeda dwa wtyki F (1.6 Oma)
    > kabel laczacy gnazdko z TV zakladam, ze tez bedzie po 0.8, czyli kolejne
    > 1.6.
    > W sumie wychodzi ok 5.6 Oma, a co za tym idzie, sygnal bedzie za niski.

    Kabel telewizyjny ma impedancję charakterystyczną 75 om i tu nie ma nic do
    liczenia poza tym, żeby nie kupić tak samo wyglądającego kabla, który ma 50
    om.
    A te straty na złączach to musiały być w dB.
    Nie masz informacji jaki jest poziom sygnału w gniazdku tym co już jest,
    więc jak nawet policzysz straty (straty są nie tylko w złączach ale też w
    kablu proporcjonalnie do jego długości) to nadal nie będziesz wiedział jaki
    sygnał dostanie TV.
    Niedawno kupowałem jakieś radyjko - producent nie pomyślał, aby w instrukcji
    podać czułości (minimalny poziom sygnału) dla poszczególnych pasm. Nie wiem,
    może w TV też tego nie podają - czyli jakbyś nawet wiedział ile masz w
    gniazdu i odjął od tego wprowadzone przez siebie straty to i tak nie
    będziesz wiedział, czy sygnał jest wystarczający.

    > A tak z ciekawosci . Czy jakby sie polaczylo dwie anteny w jeden kabel, to
    > czy moc sygnalu nie bylaby wyzsza? A moze by to wprowadzalo jakies
    > zaklocenia?

    Niektóre rodzaje anten to właściwie kilka anten łączonych do jednego kabla.
    Łączy się też czasami kilka anten do jednego kabla.
    P.G.