    From: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przedluzenie kabla antenowego
    Date: Tue, 20 Sep 2016 10:52:51 +0200

    Użytkownik "Pawel" <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> napisał w wiadomości
    news:57e0642c$0$646$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > gniazdkiem, bo sie gniazdko moze kiedys przydac (sygnal by szedl tylko do
    > tego drugiego pokoju, a nie byl rodzielany na dwa)
    >
    > Obecniee wyglada to tak
    >
    > Kabel z klatki -> gniazdo RTV/SAT w scianie
    >
    > Chce zrobic cos takiego
    > Kabel z klatki -> gniazdko podtynkowe wtyk F -> krotki kabel z wtykami F
    > do polaczenia gniazdek podtynkowych -> gniazdko podtynkowe w scianie ->
    > kabel do drugiego pokoju -> gniazdko podtynkowe RTV/SAT w drugim pokoju ->
    > kabel do TV
    >
    > Czy mozeicie mi powiedziec, czy takie polaczenie bedzie wymagalo jakieegos

    Jeśli kabla będzie tylko kilkanaście metrów, to nie trzeba wzmacniacza.

    > To pierwsze gniazdko moge przerobic na gniazdko z wtykiem F, zeby nie
    > tracilo sygnalu niepotrzebnie przy rozdzielaniu.
    > Jakie sa potrzeebne parametry, zeby odbierac bez zaklocen TV, czy tez
    > kablowke?

    Czy w instalacji masz sygnał tylko RTV czy też jest SAT?

    Możesz położyć sam kable za listwami przypodłogowymi jak radzi Piotr Gałka.

    Jeśli chcesz zrobić "ładnie", to zostaw stare gniazdko w spokoju, a obok
    niego i w drugim pokoju zamontuj te:
    http://www.dipol.com.pl/gniazdo_gis-f1-1-n_podtynkow
    e_do_indywidualnych_instalacji_satelitarnych_R62186.
    htm

> [...]
    > kabla powinien mieec wartosc 75 Omow(wg jaiejs ustawy). Wtyki F podobno
    > wprowadzaja tlumienie na poziomie do ok 0.8 Omow, czyli z tego co ja
    > zrozumialem i z tego co ja chce zrobic, to
    > laczenie kabla z gniazdek podtynkwym (w sumie 3 gniazdka) to bedziee 3
    > wtyki F (2.4 Oma),
    > potem kabel laczacy dwa gniazdka to beeda dwa wtyki F (1.6 Oma)
    > kabel laczacy gnazdko z TV zakladam, ze tez bedzie po 0.8, czyli kolejne
    > 1.6.
    > W sumie wychodzi ok 5.6 Oma, a co za tym idzie, sygnal bedzie za niski.

    Pomieszanie z poplątaniem. :)

    > A tak z ciekawosci . Czy jakby sie polaczylo dwie anteny w jeden kabel, to
    > czy moc sygnalu nie bylaby wyzsza? A moze by to wprowadzalo jakies
    > zaklocenia?

    Czasem tak się łączy zależnie od tego co chcemy osiągnąć z takiej anteny.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba