  • Data: 2018-07-02 22:00:14
    Temat: Re: Przedwojenne automaty telefoniczne
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ooyg3u49002w$.19owvrnz8ltns.dlg@40tude.net...
    (...)
    > Murowanego kosciola sie w jedna noc nie postawi.

    Zdecydowanie.

    > Hm, a moze ...
    > http://podkarpackie.regiopedia.pl/wiki/kosciol-wybud
    owany-w-ciagu-jednej-nocy

    Przypuszczam, że wątpię.
    Albowiem, widać, że to kościół murowany. Więc zapewne cegły zaprawą
    cementową/betonową/łotewa poskładane. A beton musi związać i ZTCW, nie
    dzieje się to w jedną dobę. Ale już, jak budowali osiedle niedaleko mnie
    (nie Słoneczny Stok), to jedno piętro rosło w 3 dni. Ale nie jeden. Poza tym
    kanaliza, energia, inne media...

    > No ale ... z braku telefonu nie bylo jak wladz powiadomic :-)

    Ale mógł jakiś "usłużny" chłopina qnia zaprząc do furmanki i wio, do gminy,
    jeśli oczywiście, nie był zbyt ten tego, produktami własnej zatartej
    uprawy... Albo trachtórem (a niby do warsztatu, bo cuś mu tam się dzieje)...
    Miejmy nadzaieję, że tym razem tak nie było.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.