  • Data: 2018-07-03 00:09:21
    Temat: Re: Przedwojenne automaty telefoniczne
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnpjhsau.opj.jaros@falcon.lasek.waw.pl...
    (...)
> [...]
    owany-w-ciagu-jednej-nocy

    No, w to, że mogli by cegły postawić w jedną noc, to bym uwierzył.
    Ale w to, że cement/beton w jedną noc związał, to nie uwierzę.

    > Nawet znam takich, co cegły (a w zasadzie pustaki) kładli tamtej nocy.

    Samo się nie postawiło, rzecz jasna.
    Ale, powiedziane zostało, że w jedną noc postawili... No, może cegła na
    cegle, to tak, ale cement związać, wykończyć wewnątrz,, poprowadzić
    instalację, a co najważniejsze, poświęcić kościół, aby w ogóle można było
    msze odprawiać, to nie wiem, czy w ciągu jednego dnia i/kub nocy, to by się
    dało?

    > Drugi taki przypadek to Murzasichle. Właściwie pierwszy, bo kilka
    > lat wcześniejszy. Tam kościół drewniany, więc każdy gazda strugał
    > swoją belkę w domu wedle planów, a potem się skrzyknęli żeby złożyć
    > to do kupy. A plany mieli dobre, bo pod względem architektury budynek
    > wypadł znakomicie.

    No, tu prędzej uwierzę (BTW. Podobno w Turcji jest/było takie prawo, że jak
    się postawi budynek w ciągu 24 godzin, to się nie płaci podatku), że dali
    radę tak szybko, skoro "puzle" były już przygotowane, wystarczyło je złożyć,
    zafiksować... ale znów instalacja... chyba, że ksiądz jak w greckim
    amfiteatrze, bez mikrofonu sie obywał. Bo organ.ow nie musiało być, śpiewać
    można i bez nich.

    > Tam też zastosowano ciekawe rozwiązanie z dziedziny telekomunikacji.
    > Kabel zasilający oświetlenie budowy pociągnięty był od gospodarza,
    > który mieszkał przy wjećdzie do wsi. Gdyby jechali jacys podejrzani,
    > ten miał wyłączyć światło.

    I chlopina z cementem, na ślepo wbimbał by się do balii z wodą i zabetonował
    na ament... Cóż, ryzyko słusznej idei. Ale myślę, że byli na to
    przygotowani.
    ...Aj... przecież to drewniane, umknęło mi... Ale, w środku nocy, nagle
    czarna dziura, to trochę dziwne... Ciekawe, czy elektrownia czyniła jakieś
    wąty, że podpinają prąd do "nielegalnego" obiektu...

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.