    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przegląd techniczny
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Date: 03 Apr 2020 19:59:46 GMT

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Sytuacje w której możliwy jest regres są określne w ustawie i badań
    > technicznych tam nie ma.
    >
    > Co najwyżej przy AC mogą kombinować.

    Masz racje, coś mi się zle skojarzyło.

    1. Sprawca bez ważnego przeglądu
    Brak przeglądu w samochodzie sprawcy otwiera ubezpieczycielowi drogę do
    zastosowania wobec niego regresu, czyli żądania zwrotu kwoty wypłaconej
    poszkodowanemu. Kluczowe jednak okazuje się udowodnienie, że przyczyną
    wypadku lub powiększenia rozmiaru szkód był właśnie zły stan techniczny
    auta kierowanego przez sprawcę. Podsumowując, regres może mieć miejsce
    tylko wówczas, gdy pojazd sprawcy był w tak złym stanie technicznym, że
    badań by nie przeszedł, a stan techniczny był głównym powodem zdarzenia.

    Czyli teoretycznie jezeli masz auto w stanie ok ale bez przegladu ze
    wzgledu na obecna sytuacje to nie powinno być problemu.

    Ja przegląd robiłem jakos 15.03, nastepny mam na 17.04... :(

    --
    Pozdrawia... Budzik
    by Jenka