  • Data: 2017-09-22 02:55:13
    Temat: Re: Przekłamania w SMS
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MKi" <e...@t...op.pl> napisał w wiadomości
    news:59c2714d$0$655$65785112@news.neostrada.pl...
    > Witajcie,
    > zajrzałem na pl.misc.telefonia.gsm i mam wrażenie,
    > że tutaj prędzej doczekam się odpowiedzi.
    >
    > Był sobie SMS wysłany z LG Leon (Play) do Huawei P7
    > we Włoszech (chyba Wodafone). Zwykły SMS, krótki,
    > po polsku bez ogonków.
    >
    > W wysyłanym było słowo "Kasie". Do odbiorcy dotarło "Kazie".
    > Reszta tekstu bez zmian.
    > Widziałem na własne oczy oba ekrany z tymi SMSami.
    >
    > Jak to możliwe? Ma ktoś pomysła?

    Musi być, zaczerpnęli z analogowego Krakusa... wróć, to chwilowe
    skojarzenie... z analogowego Centusia, a ja już krótko objaśniam. Śjakieś 20
    niecałe, ale pełnoletnio niemal na pewno lat temu, przed rokiem 2000 w
    każdym razie, koledzy na służbowych telefonach (jeździli w teren, więc
    takowe mieli) dostali jakimś cudem możliwości nadawania i odbioru "esów". To
    dalej próbować. Od nich do mnie chyba w ogóle nie poszło, ale mniejsza o to,
    albowiem jajco się trafiło w drugą stronę, ode mnie (Plimplus, czyli Sim+).
    Wysłałem coś w stylu "Test przesyłania wiadomości", chyba nawet bez ogonków,
    a doszło BARDZO, bardzo zniekształcone, przekłamanie jak cholera. Albowiem u
    kolegi wyświetliło się... "Pozdrowienia", choć coś mi mówi, że był przy tym
    jakiś wyraz z ogonkiem, ale wyraz w cudzysłowie akurat na 100% pamiętam. W
    każdym razie, ani jeden element z treści odebranej, nie pokrywał się z
    treścią nadaną, do tego "es" szedł chyba coś koło godziny, czy nawet dwóch.
    Inny wysłany na ten sam numer, ale o innej godzinie, nie doszedł w ogóle.
    Meldunku zwrotnego o błędzie nie dostałem, kolega poza totalnie popieprzoną
    (w sensie zgodności z życzeniem nadawcy) treścią, także nie dostał nic, co
    by sygerowało, żże jakiekolwiek zniekształcenie po drodze zaszło.
    Wyglądało, jakby go pańcia, tego esa z "cętrali" robiła w wiadomy sposób z
    panem technikiem z tejże, raczej z dala od urządzeń, albo cholera wie, może
    to telegramami (tymi dzwonionymi pod numer 905) szło? Nie pamiętam kosztów,
    ale jaja były jak berety Goliata...

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.