    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przetwornica 5V->12V robi sobie jaja
    Date: Sat, 13 Apr 2019 17:08:53 +0200

    On 13/04/2019 10:49, Piotr Gałka wrote:
    > Nigdy nie mierzyłem wyjścia solidnej ładowarki, ale jeśli nawet ma 5.25V
    > przy słabym obciążeniu to przy 2.4A sądzę, że będzie miała poniżej 5V.

    Zazwyczaj napięcie na porządnej ładowarce nie spada a na niektórych
    nawet rośnie kompensując straty w kablu.

    > Ale nawet gdyby miała takie parametry jak podajesz to oczekujesz
    > sprawności przetwornicy na poziomie 12*1/(5.25*2.4) = 95%.

    Niezupełnie, to 1A@12V to lekka przesada. Potrzebuje około 0.8A. To i
    tak jest poza zasięgiem a prawdziwy problem polega na tym że gotowy
    moduł przetwornicy nie daje rady albo tego osiągnąć mimo opisu albo
    wręcz zwiera źrodło mimo zdrowego rozsądku. Szukam czegoś co potrafi.
    Pomińmy na razie sprawność, pytanie brzmi jaka przetwornica potrafi
    pracować z 5V i przetwarzać na 12V bez absurdów.