  • Data: 2019-05-09 21:27:13
    Temat: Re: Przetwornica 5V->12V robi sobie jaja
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Biały wrote:

    > Obawiam sie że moja ładowarka "firmy" Powstro ma jednak na ten temat
    > podobne zdanie do mojego.

    We flybackach z regulacją po stronie pierwotnej (PSR) kompensacja kabla
    to częsta funkcja. Jeśli po stronie wtórnej jest prostownik
    synchroniczny, to taki efekt występuje bardzo często: gdy kontroler
    prostownika wykryje, że obciążenie uzasadnia sterowanie bramką, to
    MOSFET się otwiera i zamienia w "diodę" o Vf rzędu 20mV. Przy mniejszych
    obciążeniach działa tylko dioda MOSFETa i spadek jest stosownie większy.

    Moja przetwornica 230V->20V/70W wykazuje dokładnie takie zachowanie.
    Bez obciążenia jest ~19.5V, pod obciążeniem 20V.

    Pozdrawiam, Piotr