  • Data: 2015-07-04 10:54:19
    Temat: Re: Przypadek z Świętokrzyskiej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 3 Jul 2015, Pawel O'Pajak wrote:

    [...komuś...]
    > Powitanko,

    > Obok jest chodnik szeroki, jak ladowisko dla A380 i mozna bylo wydzielic tam
    > sciezke rowerowa.

    To jest NAJGORSZE z możliwych rozwiązań.
    Najlepszą widoczność przy najmniejszej prędkości uzyskujemy przy skrętach
    *na* jezdni właśnie (wszak istotna większość samochodów skręca z prędkosciami
    mniejszymi niż rower!), pas rowerowy skutuje dobrą widocznością, bo
    pojazdy są prawie w osi.

    A jeśli dobrze zrozumiałem, częścią burzy są fakty iż:
    - nie chodzi W OGÓLE o skręcającego w prawo który sobie wcześniej
    zjechał, tylko gościa jadącego PROSTO
    - o to, iż próbował metody "z drogi śledzie bo dorsz jedzie"

    > No ale wtedy nie byloby fanu zwiazanego z nieuniknionym
    > kontaktem rowerzystow z kierowcami. Moze kogos w czarnym worku zabiora.

    Czarne worki są właśnie od DDRów, głównie dlatego, że WIDOCZNOŚĆ jest
    tam pod psem. Ba, są miejsca w których wydzielony pas odchodzi od
    jezdni jeszcze w miejscu przecinania jezdni poprzecznej (samochód
    z tyłu pod kątem ~120 stopni).
    Coś koło 500 ofiar w zeszłym roku (ranni i zabici, "poszkodowani"
    nie pasuje, bo liczba tylko uszkodzonych pojazdów jest niemal na
    pewno "liczbą ciemną", nie zgłoszoną jako kolizje).

    pzdr, Gotfryd