  • 11. Data: 2016-08-23 13:15:18
    Temat: Re: Re. Pytanie do serwisantów.
    Od: bat <b...@m...com>

    On 23.08.2016 12:46, Piotr Gałka wrote:

    > Aby zrozumieć, o co chodzi potrzebuję znaleźć jakąś jedną, dobrze opisaną
    > bibliotekę z kodami źródłowymi.
    > Może ktoś wie gdzie coś takiego na mnie czeka?

    Wszyscy się czają z publikowaniem takich rzeczy, bo jeżeli ktoś posiadł
    taką wiedzę to nie chce oddawać jej za darmo konkurencji.
    Jak zapłacisz za wiedzę to jest pewna gwarancja, że docenisz jej wartość
    i sam nie będziesz jej rozdawał na prawo i lewo.

    A po drugie chcesz pomocy od grupy, za darmo, a kiedy Ty byłeś potrzebny
    to Cię nie było.

  • 12. Data: 2016-08-23 13:28:51
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Aug 2016 12:46:33 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Właśnie wpadłem na, to, że może warto opanować C# i (przy Waszej
    pomocy)
    > ustalam, czy aby na pewno.

    Sugerowałbym Javę.

  • 13. Data: 2016-08-23 13:31:14
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "bat" <b...@m...com> napisał w wiadomości

    > A po drugie chcesz pomocy od grupy, za darmo, a kiedy Ty byłeś potrzebny
    > to Cię nie było.

    Ja nie oczekuję aby ktokolwiek robił coś czego:
    - nie umie,
    - nie ma narzędzi,
    - nie obiecywał że zrobi.

    A jak na grupie jestem potrzebny to prawie zawsze jestem, czasem z bardzo
    długim i mam nadzieję rzeczowym i zrozumiałym wykładem nawet o dobieraniu R
    do LEDa. Jedynym wyjątkiem jest jedno indywiduum tutaj, któremu obiecałem,
    że już ma ze mną spokój.
    P.G.

  • 14. Data: 2016-08-23 13:39:10
    Od: slawek <f...@f...com>

    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > dni. Program trzeba było zakodować na kartach perforowanych. Zestaw
    kart
    > trzeba było zanieść do ośrodka obliczeniowego i za kilka dni
    odebrać wynik.

    Dlaczego "za kilka dni"? Oczywiście karty trzeba było wydziurkować,
    ale wyniki były tego samego dnia.

    > Dlatego przez dość długi czas nie muszę mieć kompilatora aby uczyć
    się
    > jakiegoś języka.

    Książkę o Javie przeczytasz w dwa dni. To nie jest długi czas. Potem,
    jeżeli nie będziesz sam pisać to zostaniesz mniemanologiem: będzie ci
    się wydawało że umiesz. To jak gra na skrzypcach. Trzeba ćwiczyć.
    Samo czytanie nut nie wystarczy.

  • 15. Data: 2016-08-23 13:42:41
    Od: bat <b...@m...com>

    On 23.08.2016 13:39, slawek wrote:

> [...]
    > jeżeli nie będziesz sam pisać to zostaniesz mniemanologiem: będzie ci
    > się wydawało że umiesz. To jak gra na skrzypcach. Trzeba ćwiczyć. Samo

    Dokładnie :-)

  • 16. Data: 2016-08-23 13:50:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    > pomocy)
    >
    > Sugerowałbym Javę.

    Dziękuję.
    W zasadzie wychodzi mi, że więcej głosów ma Java, ale moje dotychczasowe
    krótkie doświadczenie daje też argumenty za C#. Czyli najlepiej oba. Tylko
    skąd brać na wszystko czas :)

    Czy jakaś biblioteka zrobiona w Javie będzie użyteczna dla kogoś kto tylko
    C#?
    Czy jakaś biblioteka zrobiona w C# będzie użyteczna dla kogoś, kto tylko w
    Javie?

    Podejrzewam, że obie odpowiedzi mogą być "Nie".
    Jednocześnie jestem prawie pewny, że biblioteka (dll) w C da się wykorzystać
    zarówno w Javie jak i w C#.
    Czyli jakbym chciał napisać bibliotekę, która nie zajmuje się komunikacją, a
    tylko zamianą rozkazów na ramki i odwrotnie to wydaje mi się, że C może być
    najlepszym wyborem.
    Ale jak miałbym też brać się za komunikację (przekraczając zapewne swój
    poziom kompetencji) to wiem, na razie, że C# jest jakoś przystosowany a nie
    pamiętam, czy o Javie też padło takie sformułowanie (nie miałem jeszcze
    czasu zebrać sobie gdzieś razem wszystkich uzyskanych informacji).
    P.G.

  • 17. Data: 2016-08-23 13:50:49
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Aug 2016 12:44:10 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > nie wiem, czy w czystym C (współczesnym) można przeciążać nazwy
    funkcji.
    > Wtedy właściwie jak pierwszym parametrem byłby wskaźnik na strukturę

    1. Nie można.

    2. Obiektowość nie ma nic wspólnego z przeciążeniem nazw.

    3. Da się pisać obiektowo w C-bez-plusów.
    http://helion.pl/ksiazki/interfejsy-i-implementacje-
    w-jezyku-c-hanson-d
    avid-r,a_0046.htm

    4. Istnieje coś takiego jak Open Source. Znajdź jakąś bibliotekę z
    otwartym kodem i zobacz jak to jest zrobione. W okolicy Linuksa są
    ciekawe rzeczy.

  • 18. Data: 2016-08-23 14:03:09
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > odebrać wynik.
    >
    > Dlaczego "za kilka dni"? Oczywiście karty trzeba było wydziurkować, ale
    > wyniki były tego samego dnia.

    Może. Nie pamiętam dokładnie.
    Prawie na pewno, nie wrzucali tego od ręki więc nie chciało się czekać, a że
    ośrodek obliczeniowy był w innym budynku (nie Elektroniki), więc odbierałem
    przy okazji. Mieliśmy tam jakieś zajęcia raz, czy dwa razy w tygodniu. Może
    dlatego zapamiętałem, że po kilku dniach.

    > Książkę o Javie przeczytasz w dwa dni.

    Nie ja. Ja (od zawsze) bardzo, bardzo wolno czytam (za to niezwykle
    dokładnie :) ).

    > To nie jest długi czas. Potem, jeżeli nie będziesz sam pisać to zostaniesz
    > mniemanologiem: będzie ci się wydawało że umiesz.

    Dlatego napisałem, że przez jakiś czas nie muszę mieć, ale potem oczywiście.
    P.G.

  • 19. Data: 2016-08-23 14:04:39
    Od: bat <b...@m...com>

    On 23.08.2016 13:50, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > nie pamiętam, czy o Javie też padło takie sformułowanie (nie miałem
    > jeszcze czasu zebrać sobie gdzieś razem wszystkich uzyskanych informacji).

    Ja ci mówię, weź korepetycję z programowania i naucz się jak należy, bo
    wypuścisz kolejny produkt na oślep i zostawisz klientów bez wsparcia
    technicznego tak jak to zobiłeś 20 lat temu :-)
    Albo zleć napisanie profesjonaliście za kasę.

  • 20. Data: 2016-08-23 14:05:58
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > 4. Istnieje coś takiego jak Open Source. Znajdź jakąś bibliotekę z
    > otwartym kodem i zobacz jak to jest zrobione. W okolicy Linuksa są ciekawe
    > rzeczy.

    Linuks to niestety nie mój świat.
    P.G.