  • 21. Data: 2016-08-23 14:12:57
    Temat: Re: Re. Pytanie do serwisantów.
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    news:almarsoft.5766975897659277699@news.v.pl...

    > 3. Da się pisać obiektowo w C-bez-plusów.
    > http://helion.pl/ksiazki/interfejsy-i-implementacje-
    w-jezyku-c-hanson-d
    > avid-r,a_0046.htm

    Zapiszę sobie, że jak będę kiedyś jakieś książki kupował to i o tej pomyślę.
    Wybrać dobrą książkę na rynku nie jest łatwo. Zakładam, że jest duża szansa,
    że ta jest dobra.
    P.G.

  • 22. Data: 2016-08-23 14:19:04
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Aug 2016 13:50:00 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Czy jakaś biblioteka zrobiona w Javie będzie użyteczna dla kogoś
    kto tylko
    > C#?
    > Czy jakaś biblioteka zrobiona w C# będzie użyteczna dla kogoś, kto
    tylko w
    > Javie?

    Pomiędzy Javą a C# jest jni4net. To działa.

  • 23. Data: 2016-08-23 14:46:13
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Aug 2016 14:03:09 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Nie ja. Ja (od zawsze) bardzo, bardzo wolno czytam (za to niezwykle

    Jedną stronę przeczytasz w minutę. To daje jakieś 300 stron dziennie.
    6-7 godzin, z małymi przerwami. Czyli 600 stron w dwa dni. Czyli
    poszukaj jakiejś książki o Javie mającej nie więcej niż 600 stron.
    Być może z serii "rusz głową" lub "dla opornych". W internetach
    znajdziesz kurs http://edu.pjwstk.edu.pl/wyklady/poj/scb/ itp.

    Grube księgi o Javie to materiały referencyjne - używasz jak książki
    telefonicznej, czytasz tylko to co w danym momencie ci potrzebne.

    I oczywiście dokumentacja samego Oracle. Ale też nie ma sensu czytać
    na zapas.

  • 24. Data: 2016-08-23 15:03:13
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Aug 2016 14:05:58 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Linuks to niestety nie mój świat.

    Nie musisz mieć Linuksa, aby czytać kod źródłowy programów pisanych
    dla Linuksa.

  • 25. Data: 2016-08-23 15:19:37
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Aug 2016 14:12:57 +0200, Piotr
    Gałka<p...@c...pl> wrote:
    > Zapiszę sobie, że jak będę kiedyś jakieś książki kupował to i o tej
    pomyślę.

    Jest trochę... dziwna. Raczej nie kupisz, nakład wyczerpany. Powinna
    być w bibliotekach, kod źródłowy można oficjalnie znaleźć że strony
    autora/wydawnictwa. (Oryginalnej wersji angielskiej.)

  • 26. Data: 2016-08-23 15:41:51
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 23.08.2016 o 12:46, Piotr Gałka pisze:
    > Jestem przeciwnikiem wszelkich szkoleń, kursów itp.
    > Uważam, że człowiek znacznie szybciej uczy się sam.

    A to zależy kto, każdy ma to indywidualne! Są tacy co wolą zacząć od
    teorii, tacy co wolą od praktyki, tacy co wolą sami i tacy co wolą jak
    ktoś im wytłumaczy. Nie ma jednej metody skutecznej dla wszystkich!

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 27. Data: 2016-08-23 16:40:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-23 10:50, slawek wrote:
    > Python jest bardzo przyjemny. I jednocześnie bardzo przereklamowany. Da
    > się w nim w godzinę napisać całkiem znośny program. A potem okazuje się,
    > że działa on tysiąc razy wolniej niż taki sam program napisany w C.

    Tysiąc powiadasz? Masz jakieś benchmarki?

    > Dodatkowo są pewne problemy z bezpieczeństwem: jeżeli uważasz że jest ok
    > instalować wszystko to co ktoś wrzucił w sieć, to ok.

    No patrz, zupełnie jak model rozprowadzania software na Windowsa który
    działa od 20 lat.

    > Java i C# są zupełnie różne.

    Powinieneś to udowodnić ponieważ w rzeczywistości jest zupełnie na
    odwrót: są identyczne. Róznią się detalami tak bardzo nieistotnymi że
    czepiać się mogą ich tylko netowe trole.

    > C++ to kobyła. Daje tyle możliwości, że i tak nikt tego wszystkiego nie
    > używa. Przykładem jest operator ->*

    Zadziwiające bo ja używam.

    http://tinyurl.com/jsstfb9

    Kazdy język ma jakies ciemniejsze miejsca, w Javie istnieje byt:

    https://docs.oracle.com/javase/7/docs/api/java/lang/
    ref/PhantomReference.html

    ... o którym nie wie wielu developerów z 20 letnim stażem.

    > jakiegokolwiek programu w którym byłby sensownie użyty. Do tego Komitet
    > ma ADHD i zmienia standard co dwa-trzy lata.

    Zmienia czy rozbudowuje? Bo różnica ogromna a efekt propagandowy mniejszy.

    > Obiektowy. Jednak znacznie
    > mniej wygodny niż Java.

    Nie. Zalezy od punktu widzenia. Dla przykładu templates w C++ pozwalają
    mi robić rzeczy których Java nigdy nie osiągnie w tak wygodny sposób.
    Nie, generyki to jest bardzo kiepski mechanizm w porównaniu z templates.

    > C++ jest trochę jak te narzędzia co to są naraz młotkiem, śrubokrętem,
    > piłą i korkociągiem.

    Innymi słowy: jeśli język potrafi duzo to jest źle. Lepiej wziąć gorszy
    a następnie wymyslać kwadratowe koło jak trzeba pisać funkcyjnie i
    imperatywnie na przemian. C++ nie jest doskonały ale nie zarzucaj mu że
    potrafi więcej niż inni. To nie jest wada. ma gównianą składnię i wiele
    problemów ale to że potrafi więcej niż inni to akurat nie jest wada.

    > Dużo ludzi używa C++ w ograniczonym zakresie, praktycznie jako C.

    Dużo czyli ile promili?

    > Tak
    > jest z Arduino.

    Akurat tam uzywa się c++ w zaskakująco interesujący sposób (szablony) na
    zlość wszelkim legacy programmers którzy od lat twierdzą że nie wolno i
    kury przestaną znosić jajka.

    > Na mikrokontrolerach nie ma C++, sic! To co jest to kompilatory skośne:

    Dziękuję. Dobrze że ktoś czuwa i natychmiast wyłapuje takie błędy.
    Internet jest Ci wdzięczny. Niech oczywistość zwycięży!

    > Niezupełnie. Jeżeli ktoś ogranicza się do lutowania SMD na PCB to palnik
    > acetylenowy mu zupełnie niepotrzebny. Nazywanie jednak takiego palnika
    > "planktonem" jest chyba nieporozumieniem. W specyficznych zastosowaniach
    > są języki znacznie lepsze niż Java/C++/C#/Python. Ładnymi przykładami są
    > LabView i Verilog. Nie są też "planktonem" Java Script i PHP.

    Żaden z nich nie nadaje się do zrobienia dllki. Po co o nich wspominasz
    w kontekście wątku o pisaniu dllki?

  • 28. Data: 2016-08-23 16:41:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-08-23 12:29, Piotr Gałka wrote:
    > Nie mam nic przeciwko dostarczeniu kodów źródłowych.

    Jesli w tych źrodlach nie ma jakiś sekretów to jest to zdecydowanie
    najlepsza opcja z możliwych.

  • 29. Data: 2016-08-23 16:47:19
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 23.08.2016 o 10:50, slawek pisze:

    > Na mikrokontrolerach nie ma C++, sic!

    A co jest na mikrokontrolerach?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 30. Data: 2016-08-23 17:45:54
    Od: slawek <f...@f...com>

    On Tue, 23 Aug 2016 16:40:04 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Tysiąc powiadasz? Masz jakieś benchmarki?

    Tak. Sam byłem zdumiony, że aż tak. Java i C# były "tylko" trzy razy
    wolniejsze. W konteście tego że docelowy program produkuje wyniki po
    tygodniu daje to miesiąc dla Javy i około 20 lat dla Pythona.

    > No patrz, zupełnie jak model rozprowadzania software na Windowsa
    który
    > działa od 20 lat.

    Niezupełnie. W MS Windows są certyfikaty, a program firmy XYZ jest
    programem firmy XYZ. W Pythonie automatycznie potrafi ci się ściągnąć
    i załadować moduł pisany przez nie-wiadomo-kogo.

    > Zadziwiające bo ja używam.

    > http://tinyurl.com/jsstfb9

    Obejrzymy.

    > Zmienia czy rozbudowuje? Bo różnica ogromna a efekt propagandowy
    mniejszy.

    Zmienia. Patrz np. M_PI. Albo czy ma być stdio.h czy cstdio. Albo np.
    y1 jako zmienna globalna.

    > Innymi słowy: jeśli język potrafi duzo to jest źle. Lepiej wziąć
    gorszy

    Java jest prosta, C++ złożone i nieco chaotyczne. Oba są
    porównywalne jeżeli chodzi o wyniki. Odpowiedź jest oczywista.

    > Dużo czyli ile promili?

    Dużo to więcej niż kilku. Np. obejrzyj sobie kod źródłowy JA2. Niby
    jest to C++, ale jakoś nie widać aby ktoś bawił się w OOP.