  • 41. Data: 2017-12-05 10:05:44
    Temat: Re: RAID5
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-05, Mateusz Viste <m...@w...tell> wrote:
    > No i dochodzi aspekt odsprzedaży: roczny czy dwuletni dysk w pełni
    > działający da się sprzedać całkiem dobrze, a na kilkuletniego trupa z
    > błędami SMART jest jednak dużo mniej chętnych :)

    Serio sa desperado co kupią używany dysk z kilkunastoma tys godzin przebiegu,
    niechby i z czystym smart'em?

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2017-12-05 10:43:05
    Od: Mateusz Viste <m...@w...tell>

    On Tue, 05 Dec 2017 09:05:44 +0000, Marcin Debowski wrote:

    > Serio sa desperado co kupią używany dysk z kilkunastoma tys godzin
    > przebiegu, niechby i z czystym smart'em?

    Nie wiem czy to taka desperacja... Co lepsze: roczny dysk który działał w
    grzejącym się laptopie po 8-10h dziennie w rozmaitych warunkach i
    okolicznościach, czy roczny dysk który ma jeden lub dwa cykle uruchomień
    i siedział cały czas w serwerku głównie nic nie robiąc?

    Gdybym był z tych co kupują używane dyski to raczej preferowałbym ten
    drugi wariant.

    Mateusz

  • 43. Data: 2017-12-05 12:30:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-05, Mateusz Viste <m...@w...tell> wrote:
> [...]
    > i siedział cały czas w serwerku głównie nic nie robiąc?
    >
    > Gdybym był z tych co kupują używane dyski to raczej preferowałbym ten

    No ja też, ale chodziło o to, że ceny nowych zrobiły się na tyle
    przystępne, że MZ nie warto ryzykować i kupować używane. Smart nie
    wszystko pokaże.

    --
    Marcin

  • 44. Data: 2017-12-05 13:39:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-12-05, Mateusz Viste <m...@w...tell> wrote:

    >No ja też, ale chodziło o to, że ceny nowych zrobiły się na tyle
    >przystępne, że MZ nie warto ryzykować i kupować używane. Smart nie
    >wszystko pokaże.

    Z drugiej strony ... jesli w takiej ilosci, ze i tak ma pojsc do RAID,
    to czemu nie :-)

    J.

  • 45. Data: 2017-12-05 14:11:48
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_>

    W dniu 2017-12-05 o 13:39, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Marcin Debowski"  napisał w wiadomości grup

    > Z drugiej strony ... jesli w takiej ilosci, ze i tak ma pojsc do RAID,
    > to czemu nie :-)

    Przechodzone dyski użyć do RAIDa? To raczej nie jest najlepszy pomysł.
    Przynajmniej ze dwa spare trzeba by dać.

    Pozdrawiam

    DD

  • 46. Data: 2017-12-05 16:34:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Przechodzone dyski użyć do RAIDa? To raczej nie jest najlepszy
    >pomysł.
    >Przynajmniej ze dwa spare trzeba by dać.

    Czemu ? Byle tylko piszczek byl sprawny :-)
    Nie spodziewasz sie chyba, ze dwa dyski padna w ciagu kilku godzin,
    nie pozwalajac odbudowac macierzy :-)

    J.

  • 47. Data: 2017-12-05 18:35:48
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2017-12-05 o 16:34, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Czemu ? Byle tylko piszczek byl sprawny :-)
    > Nie spodziewasz sie chyba, ze dwa dyski padna w ciagu kilku godzin, nie

    Niech będzie że nie parę godzin, ale parę dni. A ja jestem na
    kilkudniowym wyjeździe i z jakiegoś powodu chciałem żeby macierz była
    pod prądem. I się okaże że spare disk też jest mało warty bo nie był
    testowany. Prawdopodobieństwo - niby niewielkie, ale różne rzeczy
    widziałem. Do tej pory mam uraz do dysków IMBa i Hitachi, bo w mirrorze
    padały niemal jednocześnie. Ledwie starczyło odbudować macierz i padł
    drugi. No po prostu rewelacja.

    Pozdrawiam

    DD

  • 48. Data: 2017-12-05 21:01:05
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Czemu ? Byle tylko piszczek byl sprawny :-)
    > Nie spodziewasz sie chyba, ze dwa dyski padna w ciagu kilku godzin, nie
    > pozwalajac odbudowac macierzy :-)

    A co za problem, zrobić R6 :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 49. Data: 2017-12-06 00:24:50
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@w...tell> napisał w wiadomości
    > No i dochodzi aspekt odsprzedaży: roczny czy dwuletni dysk w pełni
    > działający da się sprzedać całkiem dobrze, a na kilkuletniego trupa z
    > błędami SMART jest jednak dużo mniej chętnych :)

    Jakbyś miał takie wysypki, z padaczym SMARTem i całym mnóstwem błędów, byle
    sie inicjował (błędów może być nawet cały wolumin, nie problem dla mnie), to
    ewentualnie, takie lubię, potrzebne do "dożynek", oraz trenowania programów
    do odzysku danych z dysków uszkodzonych (o resztki swoich się nie martw, nie
    szukam - wsadzam coś, uszkadzam zapis i zapuszczam program, czy sobie
    poradzi i jaki efekt będzie), oraz do działań z niskopoziomowymi programami
    narzędziowymi. SATA/PATA.
    Jakby ich nikt nie chciał, to aby uniknąć strachu o wyrzucanie
    nieprawomyślmych śmieci na fajans, byłbym skłonny przytulić.
    Można powiedzieć, że jestem dyskowym nekrofilem :)
    Warszawa.

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 50. Data: 2017-12-06 00:31:44
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > i siedział cały czas w serwerku głównie nic nie robiąc?
    >
    > Gdybym był z tych co kupują używane dyski to raczej preferowałbym ten

    A ja, z doświadczenia - pierwszy. (tak, to nie jest czarno-białe)
    Dysk, który pracuje aż się poci, po roku nadal sprawnie, rokuje szansę, że
    sie sprawdził i jeszcze długo tak pochodzi.
    A ten drugi, spokojny, to ja nie wiem, w dupę nie dostał, za gorąco mu nie
    było... to ja nie wiem, co on wytrzyma.
    Miałem już przypadek (dysk niby dobry, a jednak be), że zdecydowanie głosuję
    za cieżko pracującym. Choć jak dadzą oba, to oczywiście, biorę :)
    Zresztą, ztcw, dyski laptopowe raczej są przystosowane do tego, ze im
    gorąco, potrącisz, przygrzejesz, bo ktoś się zapomniał i na dywanie położył.
    BTW. MAM dysk, który wariuje, jak z głośnika w lapie poleci tak ok. 1.5-1.7
    kHz nieco głośniejszego audio... Taki śmieszny rezonans... A poza tym
    sprawuje się dobrze.