  • Data: 2019-09-05 21:31:15
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05.09.2019 18:24, heby wrote:

    > Główna zabawnośc CP/Ma polega na tym że nie są wymagane dodatkowe
    > peryferia. Z80+ROM+RAM, kilka trywialnych procedur i jazda. Choć może
    > terminal też by się przydał ;)

    To w gruncie rzeczy już mam. Z tym, że nie na Z80, ale na MCY7880.
    Tyle tylko, że CP/M to jednak system dyskowy, przydałaby się wiec
    odpowiednia pamięć masowa. Można dodać kontroler FDD, ja jednak planuję
    poeksperymentować z kartami CF (można je odpalić w trybie ośmiobitowym,
    w którym mogą pracować bezpośrednio na magistrali procesora).
    Poza tym przydałby się jakiś kontroler monitora, a on wymaga DMA. Dodać
    do tego jeszcze kontroler przerwać i robi się z tego już dosyć
    rozbudowany system. ;)

    > Sam się zastanawiam nad takim własnym CP/M bo chinole sprzedają Z80 za
    > euro i kilka mi już w szufladzie zalega. Wiem że bez sensu i właśnie
    > dlatego.

    Mnie zastanawia skąd oni biorą te układy retro w takich ilościach. Sam
    kiedyś kupiłem trochę MOS6502 z Alliexpress, od kilku różnych
    sprzedawców. Spodziewałem się, że dostanę niedziałające fałszywki. Gdy
    dotarły zmontowałem na szybko układ testowy na płytce testowej. Byłem
    bardzo zaskoczony gdy okazało się, że procesor działa prawidłowo. Potem
    zmontowałem podstawowy system, który zamigał diodą i odpalił EhBasica.
    Procesory kupione za około dolara za sztukę. Niektóre wyglądają
    idealnie, inne mają rysy (czyżby oznaka szlifowania i nanoszenia nowych
    oznaczeń laserem?). Pojedyncze egzemplarze miały dziwne oznaczenia w
    miejscu kodu określającego czas produkcji. Wszystkie działają.
    Przez chwilę nawet przez głowę przemknęła mi teoria spiskowa, że może
    jakiś Chińczyk wpadł na pomysł biznesu polegającego na sprzedawaniu
    jakichś tanich, współczesnych MCU, emulujących 6502. Jest jednak istotne
    "ale": procesor pobiera odpowiednio duży prąd i grzeje się tak, jak
    powinien się grzać element w technologii NMOS. Poza tym sprzedawanie
    współczesnych MCU w obudowie DIP40 za mniej niż dolara to żaden
    przełomowy biznes. ;)

    Czyżby kupili kiedyś całe kontenery bardzo starego złomu elektronicznego
    i teraz zarabiają na częściach retro z demontażu? ;)