  • Data: 2019-09-13 10:24:45
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12.09.2019 22:03, Queequeg wrote:

    > S3 Trio też miałem :) I w sumie chyba nadal gdzieś mam. Pamiętam, że była
    > do karty dołączona gra Descent i dziwiłem się, jak to może tak płynnie
    > działać :)

    Ja tego pierwszego peceta też sobie zostawiłem. Na początku w roli
    "backupu", żeby mieć w domu jakikolwiek drugi komputer na wypadek awarii
    nowego Durona 700 MHz. Potem leżał z uwagi na sentyment, aż w końcu
    uświadomiłem sobie, że minęło dwadzieścia lat i zdążył zyskać status
    "retro". Nawet jakiś czas temu zrobiłem generalny przegląd i niewielki
    remont. ;)

    Też pamiętam Descent na płycie dołączonej do karty graficznej. To chyba
    była jakaś shareware'owa wersja demo? Przez pewien czas byłem zachwycony
    jej grafiką 3D. :)

    > W 3D to i Doom był, i Duke Nukem 3D... i działały nawet na starych
    > Pentiumach. To dla mnie nadal niewiarygodne, tym bardziej że pisałem
    > też własne silniki z raytracingiem.

    Doom (Duke Nukem 3D chyba też) nie były do końca grami 3D. One jedynie
    sprawiały takie wrażenie prze sprytny sposób generowania grafiki. Pod
    spodem miało się standardową logikę odpowiadającą za generowanie
    bohatera poruszającego się po dwuwymiarowej mapie. Tylko zamiast widoku
    z góry na bieżąco był generowany obraz tego, co postać ma przed oczami.
    Wiązało się to jednak z tym, że przeciwnicy wyglądali jak sylwetki
    wycięte z kartonu, cały czas zwrócone w stronę gracza. Nie dało się
    zajść przeciwnika od tyłu. :)

    Dopiero nieco później pojawiły się gry (takie jak Quake) w których
    przestrzeń faktycznie była trójwymiarowa, wypełniona trójwymiarowymi
    obiektami.