  • 321. Data: 2019-09-19 09:24:30
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Mateusz Viste <m...@n...pamietam> wrote:

    > To jak sądzę kwestia przyzwyczajeń. Mi relatywnie często zdarza się
    > korzystać z "wpadkowości" switch(), więc gdy widzę case bez break
    > zakładam od razu, że to celowe. No ale kosztuje mnie to towarzystwo
    > chochlika w głowie który każe mi wsuwać 'break' w każdej innej sytuacji,
    > nawet w obecności return()... coś za coś.

    No tak... coś za coś. Mimo wszystko ludziom zdarza się robić niezamierzone
    fallthrough...

    > Też układam include'y alfabetycznie, przynajmniej kiedy zaczyna ich być
    > dużo. Uciska mnie nie tyle sama ich kolejność, co "ryzyko" że któryś
    > wstawiłem 2x. Jak są posortowane to powtórki od razu widać.

    Prawda :)

    > Słyszałem na SoundCloudzie - bardzo fajnie ci to wychodzi! Przez chwilę
    > poczułem się jakbym znów miał 16 lat i dostał dyskietkę z ostatnimi
    > scenowymi produkcjami...

    Dzięki :) W sumie to było tworzone właśnie w okresie, gdy miałem ~16 lat.

    > A balkon masz? Śpij na balkonie - zyskasz miejsce dla sprzętu w małym
    > pokoju. Optymalizację można zresztą posunąć krok dalej: po dostawieniu
    > wiaderka na balkon zwolni się także miejsce w łazience.

    Balkon jest, ale zajęty przez hamak, a ostatnio też mini-lakiernię :)

    org jest dla zmyłki ;)

  • 322. Data: 2019-09-19 19:21:33
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 05.09.2019 o 16:10, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Średnia prędkość 1333 bps.

    To i tak nieźle. Standardowa transmisja na 8-bitowym Atari to 600 bps.

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 323. Data: 2019-09-20 10:36:58
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Atlantis <m...@w...pl> wrote:

    > Nie. To był jakiś wynalazek Atari, chyba niestosowany w niczym innym.
    > Za to Amiga 600 i 1200 już miały standardowe złącze PCMCIA, co też
    > przyczyniło się do przedłużenia życia tych komputerów. Pasjonaci mogli
    > dodawać do nich funkcje, o których nie śniło się twórcom tych
    > komputerów. To samo z takim Apple Newtonem. :)

    No tak, po to są rozszerzenia :)

    > Atari Portfolio niestety się na to nie załapało, trochę szkoda...

    Może to przyspieszyło jego zgon...

> [...]
    > poprzedniego modelu leciała mocno w dół i trochę szkoda było mi do
    > wystawiać za gorsze na Allegro. Początkowo miałem trochę pomysłów na
    > wykorzystanie starych telefonów do projektów (w końcu to ciągle
    > urządzenie z dotykowym ekranem, relatywnie mocnym procesorem i modułami
    > łączności bezprzewodowej) ale w międzyczasie pojawiły się Raspberry Pi i
    > inne płytki z mocnymi MCU.
    > Kilka starych urządzeń swego czasu sprzedałem i teraz tego żałuję.
    > Najbardziej szkoda mi PSION-a 5MX. Jakieś 10 lat temu poszedł na Allegro
    > za grosze, a teraz musiałbym za niego zapłacić kilkaset zł...

    No właśnie... tylko z drugiej strony, po co trzymać rzeczy, jeśli nigdy
    się ich nie wykorzysta?

    > W 2017 roku na Kickstarterze wystartował projekt o nazwie Gemini PDA - w
    > miarę współczesne urządzenie na Androidzie, w formie przypominającej
    > klasyczne handheldy PC z początku XXI wieku. Uzbierali potrzebną kwotę i
    > sprzęt wszedł do produkcji. Nie wiem ile sztuk wyprodukowali, nie była
    > to jakaś wielkoseryjna produkcja, ale chyba też nie efemeryda, bo
    > znajomy przez pewien czas to posiadał i przynajmniej raz widziałem to na
    > Allegro. Niestety miałem wtedy ważniejsze wydatki, żeby licytować sprzęt
    > za kilka tysięcy zł.

    Kilka tysięcy... matko. Aż tyle bym nie dał :)

    > Może jeszcze uda się to gdzieś kupić? Bo na chwilę obecną to chyba
    > byłoby jedyną rozsądną alternatywą dla Droid 4, zwłaszcza jeśli i tak
    > nosisz inny telefon. ;)

    Jest też podobno Cosmo Communicator :)
    http://blogi.dziennikzachodni.pl/technoblogia/2018/1
    1/07/nadchodzi-cosmo-communicator-nastepca-gemini-pd
    a/

    Z drugiej strony, może są jakieś etui do popularnych telefonów,
    z klawiaturą po USB albo BT. Na pewno są.

    Tak... o Adze trochę słyszałem :)

  • 324. Data: 2019-09-20 12:42:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Tomczyk" napisał w wiadomości grup
    .

    >To i tak nieźle.

    W zasadzie "zwyczajnie" - nic nadzwyczajnego nie wymyslili,
    najprostszy pomysl.

    >Standardowa transmisja na 8-bitowym Atari to 600 bps.

    Bo skomplikowali i IMO - zupelnie niepotrzebnie.
    Ani szybciej, ani lepiej ...

    J.

  • 325. Data: 2019-09-20 22:33:28
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Wed, 11 Sep 2019 18:23:45 +0200, heby <h...@p...onet.pl> napisal:

> [...]
    > dziadowski procesor, poniżający dzwięk, niedostepne gry, absurdalna
    > cena. Zaryzykuje że Spectrum było nawet lepsze dla dziecka. Nic dziwnego
    > że Atari było sensowniejsze w konkursie.
    >
    > Gry na PC to z mojej perspektywy, choć już troche starszego nastolatka,
    > koło 93. Wtedy pojawiły się pierwsze karty VGA dostepne za normalne
    > pieniądze i wtedy też pojawił się sens grania na PC i używania do innych
    > celów takich jak rozwój *nastolatków* polegający na czymś innym niż
    > używanie Nortona.
    >
    > Sorry, blaszaki na początku lat 90 nie miały ani troche sexabilu w
    Mialem pcta w tamtych czasach (91) at286 i nauczylem sie na nim programowac.
    Raczej nikt nie używał w pl qbasica, wtedy modny byl asembler i turbopascal
    ewntualnie jakies c. Mialem karte TVGA i np pod win 3.11 to działało w 800x600
    (w 1024x768 było chyba tylko 16 kolorów i interlaced więc nie miało to sensu).
    W każdym razie grafika uzytkowa - programy do elektroniki, jakieś cady czy np
    corel 2.0 (działał ale wolno na 286) to była przepaść do amigi. Amiga była
    dobra do grania w platformówki ze wzgledu na scrolling i dzwięk. Nie znałem
    wtedy nikogo kto miał amige i programował, to była de facto konsola do gier,
    a na pececie ci których znałem programowali.

  • 326. Data: 2019-09-21 10:05:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/09/2019 22:33, yorgus wrote:
> [...]
    > W każdym razie grafika uzytkowa - programy do elektroniki, jakieś cady czy np
    > corel 2.0 (działał ale wolno na 286) to była przepaść do amigi.

    Zabawne bo wszystko to miałem na Amidze wliczając spice, CADa a'la Corel
    lub Autocad i jakiś program do PCB. Miałem też dużo więcej, jak np.
    normalny system operacyjny z masą koncepcji nieznanych w świecie PC do
    95 roku.

    > Amiga była
    > dobra do grania w platformówki ze wzgledu na scrolling i dzwięk. Nie znałem
    > wtedy nikogo kto miał amige i programował

    Przegapiłeś więc ogromny rynek kujących przyszłych programistów.

    , to była de facto konsola do gier,
    > a na pececie ci których znałem programowali.

    U mnie odwrotnie. Jak więc widać opinia zależy od punktu siedzenia.

  • 327. Data: 2019-09-21 10:46:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Sep 2019 10:05:18 +0200, heby napisał(a):

> [...]
    > lub Autocad i jakiś program do PCB. Miałem też dużo więcej, jak np.
    > normalny system operacyjny z masą koncepcji nieznanych w świecie PC do

    Skoro taka dobra, to czemu wyginela ? :-)

    J.

  • 328. Data: 2019-09-21 10:56:16
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/09/2019 10:46, J.F. wrote:
    > Skoro taka dobra, to czemu wyginela ? :-)

    Przez debilne decyzje Commodore:

    a) brak tybu chunky pixel. Spowodował śmierć w momencie rozwoju gier
    2.5D. Był planowany ale został wyniesiony do osobnego scalaka którego
    nie montowano w A1200. Game Over.

    b) Brak slotów na pamieć w A1200. Ludzie analizujący schematy twierdzą
    że to był jeden trywialny scalak wiecej + gniazdo na simma. Efektem
    czego 2MB w A1200 stało się główny powodem kłopotów na rynku
    profesjonalnym. Rozbudowa wymagała zakupu kart wielokrotnie droższych
    niż simm. Również absurdalny był brak RTC.

    c) Procesro bez MMU. O ile w A500 to jeszcze uchodziło to w A1200 było
    żenujące. Znowu wymiana to zakup drogiej karty turbo.

    d) Montowanie bardzo powonego CPU jak na tamte czasy. Amiga miała
    synchroniczny CPU z Video wiec nastepny jaki wchodziłw rachubę to byłby
    21MHz. I to nie był rocket science. A dałby dużo.

    e) Miejsce na upgrade FPU nie miało podstawki co utrudniło wielu montaż
    tego dodatku.

    f) Zalew tanich klonów PC z którymi nikt nie walczył, szybko
    zrekompensowały wszelkie zalety hardware Amigi poprzez silne CPU.
    Rekompensowanie OSa musiało poczekać do '95.

    g) Opinia że to komputer do zabawy. Prawdopodobnie głównie z powodu
    wyboru obudowy która nie wyglądała na profesjonalną, żeliwną.

    h) Hardware ułatwiajacy pisanie gier. Kiedy patrze na współczesne pecety
    to dopiero widać jakie są prof.... a nie, czekaj ...

  • 329. Data: 2019-09-21 11:33:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 21 Sep 2019 10:56:16 +0200, heby napisał(a):

> [...]
    >
    > h) Hardware ułatwiajacy pisanie gier. Kiedy patrze na współczesne pecety
    > to dopiero widać jakie są prof.... a nie, czekaj ...

    Czyli pecet jednak lepszy :-)

    J.

  • 330. Data: 2019-09-21 12:29:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/09/2019 11:33, J.F. wrote:
    > Czyli pecet jednak lepszy :-)

    Dzisiaj tak.

    Wtedy: niekoniecznie. W zasadzie nie, szczególnie na hobbysty
    programisty. Gdyby nie kilka debilnych decyzji C istnieje spora szansa
    że ta architektura pożyła by kilka(naście) lat dłużej, był i potencjał i
    rozmach, zabrakło managmentu i za dużo projektowały księgowe.