  • Data: 2014-04-14 16:21:14
    Temat: Re: Ruch w sieci ze switchem
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czesc.
    > mam pytanie dotyczace ruchu pakietow w sieli LAN w ktorej zamiast routera jest
    switch.
    > w sieci z routerem komputer wysyła pakiet ARP po jakis adres IP, a ten adres mu
    odpowiada i to dziala.

    Tak ? A w której warstwie działają routery ?

    > Pyatnie moje jest dlaczego w sieci ze switchem jest inaczej.
    > tak mi sie przynajmniej wydaje, ponewaz mam podpiete urzadzenie pod siec i w tej
    gdzie jest router wszystko działa, a po zmianie na switcha juz nie. jak recznie
    przypisze MAC do IP poleceniem ARP -a ... to zaczyna się komunikować w sieci ze
    switchem a bez tego nie pracuje.

    Tak jak opisałeś jest właśnie ze switchem.

    > moze mi ktos powiedziec dlaczego? nawet zapytan ARP nie widac z adresu komputera
    (uzywam Wireshark)

    Bo już je znają po pierwszym zapytaniu.

    Adam Górski