    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: SSD SSD nierówne
    Date: Sun, 3 Mar 2019 23:35:49 +0100

    "Marek S" q5hh3s$52r$...@n...news.atman.pl

    > Jakaś dziadowska opowieść. Szybkość SSD nie zależy wyłącznie
    > od samego SSD. Mam na płycie główne w kontrolery. Ten sam SSD
    > na jednym daje R/W na poziomie 500, a na drugim o połowę mniej.
    > W związku z takimi opowieściami: mam szybki, czy powolny SSD?

    Transfery mechanicznych szybkich dysków mechanicznych HDD
    sięgają powyżej 350 MB/s -- jeśli Twój SSD ma mniej niż
    300 MB/s, to chyba słabo. ;)

    Poważniej -- nie w transferach, lecz w opóźnieniach tkwi
    przysłowiowy diabeł. Powolne półprzewodnikowe SSD obsługują
    tysiąc razy więcej IOPSów niż szybkie mechaniczne HDD. Ponadto
    do SSD jest NVMe miast archaicznego już SATA, co (za sprawą
    kolejkowania (NVMe jest mniejszym obciążeniem dla CPU i reszty
    komputera niż SATA)i wielozadaniowości) stawia SSD w jeszcze
    lepszej pozycji względem HDD.

    -=-

    W praktyce nawet 200 MB/s nie potrzebujemy zbyt często.
    Ale (być może wbrew pozorom) 200 kIOPSów -- owszem!!!
    Dlatego tak dzieje się, że zwykle piszmy mało (4 KB
    to całkiem ;) spory zapis jednorazowy) i zależy nam
    na bardzo krótkim czasie dostępu, nie na zawrotnych
    transferach -- sięgających gigabajtów na sekundę...

    --