  • Data: 2016-05-30 23:40:15
    Temat: Re: Samochod na wodor
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "bartekltg" napisał w wiadomości grup
    On 30.05.2016 10:20, J.F. wrote:

    >Co to znaczy mało. Dla chemii (a więc i dla wyciąganej energii)
    >bardziej liczą się mole, nie kilogramy;-)

    mole czy kilogramy - na jedno wychodzi, masa. (tzn oczywiscie
    przeliczajac odpowiednio).

    Wodor ma wysokie cieplo spalania, 286kJ/mol (H2), ale biorac pod
    uwage, ze mol gazu ma 22 litry w warunkach normalnych,
    to w takim 50l zbiorniku przy 200bar sie miesci ~130MJ.
    Tyle co w 3kg czyli powiedzmy 4 litrach benzyny.
    Malo, jak na normalny samochod.

    Jesli bedziemy go spalali w ogniwie paliwowym i uwolnimy sie od ~25%
    sprawnosci silnika spalinowego, to jest to powiedzmy odpowiednik 15l
    benzyny ... no, zaczyna byc ciekawie.
    Przy 100l zbiorniku moglo by to sie nadawac do uzytku - ale taki
    zbiornik bagaznik istotnie zmniejsza ...

    Ogniwo paliwowe na benzyne lub etanol nam potrzebne :-)

    Ewentualnie moze byc na lit, sod, aluminium, cynk - cokolwiek, co by
    sie dawalo szybko "tankowac" i latwo "regenerowac".

    https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_density

    Z ciekawych pozycji - krzem, siarka, zelazo ... akumulator
    sodowo-siarkowy mnie od dawna podnieca ...

    J.