  • 11. Data: 2011-08-05 13:30:25
    Temat: Re: Seagate skraca gwarancję na dyski do 2 lat.
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Problem dysków polega na czymś innym -- dziś dysk wydaje
    > się olbrzymi,

    Który dysk wydaje się olbrzymi? 2T? Jak wrzucę image. wirtualki maszyn
    testowych bardzo szybko robi się ciasno.

    100T byłby w miarę komfortowy :)

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 12. Data: 2011-08-05 13:49:25
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Problem dysków polega na czymś innym -- dziś dysk wydaje
    > się olbrzymi, za kilka lat trudno zgadnąć, do czego można
    > wykorzystać tak małą pojemność...

    1 TB zapycha się bardzo szybko.

  • 13. Data: 2011-08-05 14:23:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mariusz Kruk wrote:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Piotr Rezmer"

    > Chodzi o to, że tną koszty jak mogą i usiłują przedstawić ci to jako
    > troskę o twoje dobro, bo rzekomo mają się za to skoncentrować na
    > rzeczach bardziej istotnych dla klienta.

    np ślitaśna przeźroczysta obudowa zaprojetowana przez super projektanta. coś
    co jest naprawde ważne dla klientów a nei jakaś głupia gwarancja trwałość
    czyu jakość.

  • 14. Data: 2011-08-05 18:51:47
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 05 Aug 2011 15:07:30 +0200, Andrzej Ława napisał(a):

    > Marketoid zarobił na premię...

    Zarząd pewnie też. ;)

    > Swoją szosą - co teraz kupować? Wcześniej kupowałem Samsungi i
    > generalnie byłem zadowolony z jakości.

    Ja ostatnio też głównie na Samsungach.

    > Z WD mam niemiłe doświadczenia, ale albo bardzo dawne, albo tylko jedno.

    To ja znowu odwrotnie - doświadczenia jak najbardziej pozytywne, choć też
    stosunkowo dawne.

    > Hitachi może?

    W fabryce mam w kompie dwie sztuki po 500GB 7200 rpm (chcesz, to Ci sprawdzę
    model). Głośne i do tego się grzeją na mój gust lepiej od Samsungów F3.

    [ Alkohol nie rozwiąże twoich problemów. Ale z drugiej strony... mleko ]
    [ też nie. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 15. Data: 2011-08-05 18:51:47
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 5 Aug 2011 16:23:33 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > np ślitaśna przeźroczysta obudowa zaprojetowana przez super projektanta. coś
    > co jest naprawde ważne dla klientów a nei jakaś głupia gwarancja trwałość
    > czyu jakość.

    Eeee... Może tak źle, jak w Apple, to nie będzie? ;)

    [ Bóg wyjął mężczyźnie żebro i sklonował z niego kobietę. Po skończonej ]
    [ pracy pomyślał: duszę to sobie sama z niego wyciągnie. (JoeMonster.org) ]

  • 16. Data: 2011-08-05 22:07:53
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Salata" j1gpp4$i6o$...@i...gazeta.pl

    > Co nie zmienia faktu, ze jak kupilem dysk za 500 pln to nie chce po 2 latach
    stracic danych i kupowac nowego, chociaz jakbym mial
    > zaplacic za niego 50% ceny.

    Jest jakaś korelacja typu -- długość_gwarancji <<---->>bezpieczeństwo_danych?
    Jest. Tanie dyski łatwiej bakapować niż drogie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2011-08-05 22:18:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Salata" j1gq55$jhs$...@i...gazeta.pl

    > Kiedy Seagate kupil dzial HDD Samsunga to juz nie ma alternatywy. Do WD jestem
    zrazony, bo swojego czasu padalo mi 100% dyskow
    > (4szt) i nerwow ile stracilem to lepiej nie mowic. Jak na razie na 8 HDD od
    Seagate'a padlo "tylko" 3.

    Na Samsunga (zewnętrznego) wylałem herbatę.
    (ale szybko wytarłem)
    Pracujący WDC razem z notebookiem spadł z siedzenia w czasie awaryjnego hamowania.
    Temperatura fragmentów :) CPU przekracza u mnie często 100 stopni Celsjusza.
    (graniczna to ponoć 120 stopni Celsjusza dla tej części)
    Nieraz łomotnąłem notebookiem czy netbookiem, gdy dysk pracował.
    Nieraz uderzyłem zewnętrznym dyskiem, gdy dysk pracował.
    Wewnętrzne Seagaty 3.5 calowe pracowały przez parę lat niemal bez przerwy...

    I wiesz co? Miałem tylko problem z jednym dyskiem -- DTLA IBMa. :)
    A pamiętam jeszcze dyski 20 megabajtowe. (tego typu -- do PeCeta,
    bo w ogóle pamiętam i wcześniejsze)

    Pamiętam SCSI, ESDI i różne EDI/ATA -- w zdecydowanej
    większości wypadków nie miałem żadnych bakapów.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2011-08-06 10:54:53
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    > Pracujący WDC razem z notebookiem spadł z siedzenia w czasie awaryjnego
    > hamowania.
    No, gdybyś kierował wzrok w przednią szybę a nie w ekran kompa to byś
    awaryjnie hamować nie musiał...

    > Temperatura fragmentów :) CPU przekracza u mnie często 100 stopni
    > Celsjusza.
    > (graniczna to ponoć 120 stopni Celsjusza dla tej części)
    a jak to zmierzyć?

  • 19. Data: 2011-08-06 13:27:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jawi" 4e3d1d69$0$2442$6...@n...neostrada.pl

    > No, gdybyś kierował wzrok w przednią szybę a nie w ekran kompa to byś awaryjnie
    hamować nie musiał...

    Odwrotnie -- wróżka była zainstalowana w kompie...
    (akurat wówczas leżącym na siedzeniu -- z zamkniętą przykrywką)
    Wielokrotnie później komp (pracujący/włączony) tak leżał, ale
    kolejne hamowania awaryjne miały to do siebie, że zanim komp
    spadał przed siedzenie, był łapany moją prawą ręką. :)

    -=-

    Dziś zepsuł się mój samochód. Rozrusznik kręcił, choć kluczyk
    nie był przekręcony. Przekręciłem więc kluczyk i chyba ;) się
    zreperowało -- chyba, bo właśnie wtedy obudziłem się. :) bywa
    tak, że miewam koszmarne sny... Nie dość, że mi we śnie
    rozrusznik popsuł się, musiałem walczyć o miejsce na parkingu
    przed sklepem; zaciekawiony tym, co jeszcze zawiera budynek
    ze sklepem, począłem ów budynek ,,zwiedzać'' i okazało się,
    że sklep jest w jednym budynku z kobiecym wariatkowem...
    [w którym umieszczono moją koleżankę -- ale wolę już tego nie pisać]

    -=-

    Ale komp pracujący spadł naprawdę -- na tak zwanej gierkówce,
    w roku 2009, chyba w kwitniu.

    Termometrem. NHC http://www.pbus-167.com/

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2011-08-06 14:42:32
    Od: pioruns <c...@b...cy>

    Dnia Fri, 05 Aug 2011 20:51:47 +0200, Przemysław Ryk napisał(a):

> [...]
    >
    > W fabryce mam w kompie dwie sztuki po 500GB 7200 rpm (chcesz, to Ci
    > sprawdzę model). Głośne i do tego się grzeją na mój gust lepiej od

    Mam w kompie dwa modele Hitachi 1TB, jeden Hitachi Deskstar 7K1000.B,
    drugi Hitachi Deskstar 7K1000.C. Jeden z nich od razu był zepsuty,
    posypał dziesiątkami bad sektorów w ciągu paru dni pracy, musiałem go
    oddać do gwarancji. Teraz mija 8 miesięcy jakoś odkąd je mam i pracują
    dobrze. Grzeją się 40-50C w dobrze wentylowanej budzie, i hałasują srogo,
    ale wydajność dobra i badów nie ma, status SMART monitoruję regularnie.

    Następnym razem nie kupię dysków Hitachi, zresztą na necie widziałem
    gdzieś zestawienie zwrotów gwarancyjnych, i Hitachi jest tam procentowo
    na pierwszym miejscu.

    --
    [ ASUS M4A87TD/USB3 & 8GB Samsung PC3-10600 ]
    [ AMD Phenom II X4 955 @ 3.8GHz & Titan TTC-NK35TZ/RPW/V3 ]