  • 21. Data: 2011-04-12 18:39:34
    Temat: Re: Serwisowanie zacisków a wpływ ropy na g umę
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-04-12 19:49, Glub pisze:

    > Ojej, bardzo dziękuje...

    A prosze bardzo

    > Ciekawe ze mój mechanik tez uważa ze gum sie nie myje spirytusem...

    A to zalezy jakich gum, tutaj rozmawiamy o uszczelnieniach zaciskow
    ktore sa w stalym kontakcie z plynem hamulcowym a ktory sklada sie m.in.
    z glikolu czyli wlasnie alkoholu.
    Gumy w zaciskach sa na alkohole odporne. Z tego tez powodu nie zaleca
    sie stosowac DOT 5 (silikonowy) zamiast DOT 4 czy 5.1 i odwrotnie bo
    spowodowac to moze rozpadniecie sie uszczelnien

    > Ale on jak widać sie nie zna....

    Widocznie nie bardzo

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 22. Data: 2011-04-12 18:46:37
    Od: Glub <g...@g...com>

    Kuczu <q...@g...com> wrote:

    > A prosze bardzo

    > A to zalezy jakich gum, tutaj rozmawiamy o uszczelnieniach zaciskow ktore
    > sa w stalym kontakcie z plynem hamulcowym a ktory sklada sie m.in. z
    > glikolu czyli wlasnie alkoholu.

    Mowa była o spirytusie a nie glikolu...

    > Gumy w zaciskach sa na alkohole odporne. Z tego tez powodu nie zaleca sie
    > stosowac DOT 5 (silikonowy) zamiast DOT 4 czy 5.1 i odwrotnie bo
    > spowodowac to moze rozpadniecie sie uszczelnien

    To wszystko co napisałeś wiem ale ja nie mówię o każdym alkoholu tylko
    konkretnie o spirytusie.

    > Widocznie nie bardzo

    ahaś...

    --
    Glub SW-T400

  • 23. Data: 2011-04-12 18:57:39
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2011-04-12 20:46, Glub pisze:

    > Mowa była o spirytusie a nie glikolu...

    No to Ci oznajmiam ze gumy w zacisku motocykla japonskiego sa odporne na
    spirytus/denaturat. Nawet niektore szkoly traktuja o plukaniu ukladu
    denaturatem celem jego czyszczenia.

    > To wszystko co napisałeś wiem ale ja nie mówię o każdym alkoholu tylko
    > konkretnie o spirytusie.

    j.w.

  • 24. Data: 2011-04-12 19:17:18
    Od: Gr4N4c1K <granacik@wy_ciac.poczta.onet-dot-pl>

    Dnia 12-04-2011 o 19:24:49 Glub <g...@g...com> napisał(a):

    > Probowales kiedyś czyścić rolke dociskową w magnetofonach spirytusem lub
    > denaturatem?
    >
    > Po kilkunastu takich zabiegach guma ze sprezystej robi sie klejąca.
    >
    > Dwa- gumowe korki od fiolek ze spirytusem lekarskim- po jakimś czasie tez
    > robią sie klejące.
    >
    > Żadna teoria- praktyka, tak od połowy lat 80.

    a to ciekawe co o tych rolkach od magnetofonów mówisz bo to się ma nijak
    do sześćdziesięcioletniej praktyki mojego ojca. pracował i pracuje w
    radiu, w technice emisji. a tam do czyszczenia rolek i głowic od zawsze
    stosowało się spirytus etylowy z dodatkiem eteru. nie wspomnę przez
    wrodzoną skromność, że ja z tą pracą też miałem trochę wspólnego. to raz.
    dwa, to już Kuczu wspominał, że guma gumie nierówna. są kauczuki naturalne
    i syntetyczne, utwardzane i nie. z ropy lub węgla i silikonowe. w
    zależności od zastosowania dobiera się odpowiedni materiał, a ten w
    wypadku układów hamulcowych jest spirytusoodporny ale nie na ropopochodne.

    może te Twoje rolki były ruskie bo oni podobno potrafią zrobić kauczuk z
    kartofla :)

    pozdrawiam

    ps. glikol to alkohol :)

  • 25. Data: 2011-04-12 19:41:10
    Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>

    W dniu 2011-04-12 21:17, Gr4N4c1K pisze:

> [...]
    > silikonowe. w zależności od zastosowania dobiera się odpowiedni
    > materiał, a ten w wypadku układów hamulcowych jest spirytusoodporny ale

    Tak, przekonałem się o tym na własne oczy. Gumy spuchły prawie
    dwukrotnie i osiągnęły monstrualne rozmiary :D
    A ja idę za ciosem - ponieważ tarcze miałem już w kiepskim stanie -
    zamówiłem w larssonie nowe. Pojutrze mają być :)
    --
    Wojtek Sobociński
    Full szosa 2 sztywniaki

  • 26. Data: 2011-04-12 22:19:49
    Od: Glub <g...@g...com>

    On 2011-04-12 21:17:18 +0200, Gr4N4c1K said:

> [...]
    > pracuje w radiu, w technice emisji. a tam do czyszczenia rolek i głowic
    > od zawsze stosowało się spirytus etylowy z dodatkiem eteru.

    może ten eter zalatwiał sprawę... nie bawilem się w czyszczenie
    emisyjnego studera...

    alkohol do kaset czyszczących [fuj] byl izopropylowy

    > nie wspomnę przez wrodzoną skromność, że ja z tą pracą też miałem
    > trochę wspólnego. to raz.

    mnie też fater zatrudniał do podobnych praktyk...

> [...]
    > silikonowe. w zależności od zastosowania dobiera się odpowiedni
    > materiał, a ten w wypadku układów hamulcowych jest spirytusoodporny ale

    kajam się i przyjmuję wyjaśnienie..

    > może te Twoje rolki były ruskie bo oni podobno potrafią zrobić kauczuk
    > z kartofla :)

    hmm niektóre polskie a częśc zagramaniczna w magnetofonach Technics,
    Luxman tudzież Nakamichi...
    zwlaszcza jak koleś przyniósł nakamichi 1000zxl z klejącymi się rolkami
    od czyszczenia spirytem...

    teraz to skłaniałbym się w opcję że to ten spiryt był podejrzany....

    > ps. glikol to alkohol :)

    to wiem z chemii :P
    --
    Glub
    SWT-400

  • 27. Data: 2011-04-12 23:42:56
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    Kuczu <q...@g...com> wrote:

    >No to Ci oznajmiam ze gumy w zacisku motocykla japonskiego sa odporne na
    >spirytus/denaturat. Nawet niektore szkoly traktuja o plukaniu ukladu
    >denaturatem celem jego czyszczenia.

    Skoro juz zaczeliscie rozrozniac alkohole to moze trzeba by uscislic,
    czy w ogole chodzi o gume, taka gumowa, z gumy;)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 28. Data: 2011-04-13 12:14:58
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    W dniu 2011-04-12 21:41, Wojtek Sobociński pisze:
> [...]
    > A ja idę za ciosem - ponieważ tarcze miałem już w kiepskim stanie -
    > zamówiłem w larssonie nowe. Pojutrze mają być :)
    A nie mogles isc dalej za ciosem i dobrac nowe zaciski do tych gumek,
    mialbys skuteczniejsze heble ;-D

    Michal V-R
    gg 9409047
    żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

  • 29. Data: 2011-04-13 12:47:12
    Od: Glub <g...@g...com>

    On 2011-04-13 01:42:56 +0200, Jacot said:

    > Skoro juz zaczeliscie rozrozniac alkohole to moze trzeba by uscislic,
    > czy w ogole chodzi o gume, taka gumowa, z gumy;)

    ja mówiłem o takiej gumie z gumy :D
    --
    Glub
    SWT-400

  • 30. Data: 2011-04-13 13:23:31
    Od: Wojtek Sobociński <s...@g...pl>

    W dniu 2011-04-13 14:14, Michał V-R pisze:
    > A nie mogles isc dalej za ciosem i dobrac nowe zaciski do tych gumek,
    > mialbys skuteczniejsze heble ;-D

    Ten cios znokautowałby mój portfel :D

    --
    Wojtek Sobociński