  • Data: 2018-12-21 13:41:51
    Temat: Re: Sferia - czy przychodzace SMS-y głosowe są do odtworzenia?
    Od: Ircys <i...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 20 grudnia 2018 21:18:26 UTC+1 użytkownik Olek napisał:
    > Podejrzewam, że połączenia głosowe zostały przeniesione do PLAY ale, jak
    > to w naszym teoretycznym kraju, SMSy po staremu idą do SMSC
    > macierzystego operatora. Z kolei SMSC macierzystego oddzwania paszczowo
    > na TWój numer, i wtedy już działa przeniesienie rozmów głosowych do
    > Play, czyli słyszysz janinę.

    Troszkę źle podejrzewasz.
    Opiszę jak to wygląda na przykładzie gdy abonent Orange wysyła SMS-a do abonenta
    Play, spokojnie możemy założyć, że są to abonenci stacjonarni.
    Abonent Orange (nadawca) wysyła smsa do abonenta Play (odbiorca).
    SMS trafia do SMSC Orange, tam jest analizowany numer routingowy odbiorcy.
    Zostaje rozpoznane, że to jest abonent Play, więc SMSC Orange wysyła go do SMSC Play.
    I tu rola Orange już się kończy. Teraz zaczyna już działać tylko SMSC Play. Tam
    odbywa się analiza, czy odbiorca ma aktywną usługę SMS-tekst, czy może trzeba mu to
    "przerobić" na Janinę. Jeżeli są spełnione warunki, o których pisałem wcześniej, to
    SMSC - wysyła tekst do odbiorcy, jeżeli nie, to załącza Janinę. Jak widać SMSC
    nadawcy w tej części w ogóle nie bierze udziału.

    W telefonii komórkowej jest taka różnica, że z założenia każdy ma tekst i SMSC
    odbiorcy to ostatnie logowanie abonenta (roaming).

    Ircys