    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <d...@g...com>
    Subject: Re: Smiertelny wypadek w Kliniskach
    Date: Fri, 8 Dec 2017 12:11:00 +0100

    dyskusyjnych:d7ab19fc-e289-4eb1-bcad-0fafa4a6e009@go
    oglegroups.com...
    >--Procenty zle policzyles :-)
    >to bylo uproszczenie
    >--Jechal szybciej niz 130, wiec placi ?

    >umyslne spowodowanie wypadku to inna bajka

    A jak udowodnisz ze umyslne ? Nie zauwazylem, a martwe pole w
    lusterkach pomoze :)

    >nie ma limitu ale przy wypadku powyzej 130 km/h bedzie wspolwina
    >chyba ze udowodnisz ze konsekwencje sa takie same gdybys nie
    >przekroczyl granicy
    >Wird ein Kraftfahrer, der die Richtgeschwindigkeit von 130 km/h
    >überschritten hat, ohne eigenes Verschulden in einen Unfall
    >verwickelt, so haftet er anteilig für den >Unfallschaden, es sei
    >denn, er weist nach, dass es auch bei einer Geschwindigkeit von 130
    >km/h zu dem Unfall mit vergleichbar schweren Folgen gekommen wäre.[2]

    Nadal nie rozumiesz przykladu.
    Jade sobie lewym pasem 140. Ktos z prawego zmienia pas i wyjezdza mi
    tuz przed maske.
    A jedzie 130, no niech bedzie 129

    Jakbym jechal 130, to by wypadku nie bylo, ale jechalem 140 wiec ja
    jestem winny.
    Cos nie wierze :)

    Inny przyklad - jade 140, ciezarowka mi zajezdza droge. Nie zdolalem
    wyhamowac i zderzak uszkodzony.
    Niewiele zabraklo.
    A biegly liczy, ze jakbym jechal 130, to bym dal rade. Wiec jestem
    winny.

    Poprzednio pisales o tych 3 sekundach, i to ma znacznie wiecej sensu.
    Moze po prostu niemieccy sedziowie pamietaja o tej zasadzie, ale
    stosuja ja z wiekszym rozsadkiem :-)
    I nie poluja na tych, co jada 140 czy 150, ale na tych, co jada 250
    :-)

    Choc chodzi mi po glowie sprawa Turbo Rolfa i mam pewne watpliwosci co
    do rozsadku niemieckich sedziow.
    A moze rozsadek dobry, ale sprawiedliwosc jakas taka socjalistyczna
    :-)

    >--Zapewne ... ale wpisali w polise zakaz przekraczania 130 ?
    >lepiej nie zaczynaj tego tematu bo jakis szpieg z TU moze to czytac i
    >wpadnie na szatanski pomysl podwyzki dla tych co chca latac po
    >Niemczech bez limitu :-)

    U nas juz kiedys probowali, ale im przeszlo, moze klienci rezygnowali
    :-)

    Tak czy inaczej - jesli nie ma prawnego ograniczenia, to na jakiej
    podstawie uznac, ze nie wolno 130 przekroczyc ?

    Bedzie sprawa w sadzie, przyznaja ci 30% winy, o tylez mniej
    ubezpieczyciel z AC wyplaci, plus zwyzka na OC i wszyscy beda
    zadowoleni :-)

    >--Ale moze to jest jakas droga, zeby 200 nie przekraczali
    >nie ma nic w zlego jak lecisz 200 i lepiej na autostradzie o ile masz
    >swiadomosc co stanie sie w razie wypadku,
    >niemiecki ustawodawca pozwala na szybka jazde pod warunkiem
    >zachowania ostroznosci

    A co mi da ostroznosc, jak mi baba droge zajedzie nie dajac czasu ani
    miejsca na hamowanie ?
    Moge jechac 200, pod warunkiem ze nikt inny nie jedzie ?
    To tak w Niemczech nie dziala w praktyce :-)

    >a polski daje limit 140 km/h wiec sam ocen co jest lepsze i co lepiej
    >funkcjonuje

    Nasze autostrady zdaje sie dosc bezpieczne, ale to trudno rzetelnie
    porownac z powodu roznych warunkow i ilosci.
    No i w Niemczech czesto ruch bedzie taki, ze 140 nie pojedziesz :-)

    Za to prawde mowiac ... taki tirman czy baba jadaca 90, moze miec
    problem z ocena odleglosci jak ktos sie zbliza 250.
    Wiec moze ten limit nie jest taki zly - tylko jaki - 130, 140, 150,
    180, 200 ?

    J.