    From: "p 47" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Sprawdzenie stopu...
    Date: Wed, 1 Jun 2011 16:24:02 +0200
    <irpe67$jme$5@inews.gazeta.pl> <9...@m...individual.net>
    <9...@m...individual.net>
    <3...@1...googlegroups.com>
    <9...@m...individual.net>
    <d...@l...googlegroups.com>
    <9...@m...individual.net>
    <3...@3...googlegroups.com>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:332b2b60-0f36-45f8-8a94-c8420c434f19@35g2000prp
    .googlegroups.com...
    On Jun 1, 12:02 pm, Wieslaw Bicz <o...@o...pl> wrote:

    > Wielkość ziarna ma oczywiście wpływ na tłumienie dźwięku (na jego
    > składnik rozproszeniowy), i może też być precyzyjnie mierzona przy
    > pomocy pomiaru rozproszenia dźwięku.
    >
    > To potwierdza tylko moje przypuszczenie, że jedyną sensowną drogą może
    > być selekcja.
    >
    > Inną może być stworzenie "dopasowanej normy i technologii", ale to może
    > być czasem nadto trudne, żeby się opłacało.

    Też bym tak to widział- facet który jedzie do hurtowni po rury wyciąga
    ręczny PMI plus jakiś tam bajerek ultradźwiękowy, dwa paski
    przewieszone przez ramię, kilka minut i już wie z której półki bierze
    rury. Wożenie sie z laboratorium niczego nie rozwiąże, może doraźnie
    problem z jedną partią materiału...
    Konrad
    PS widział Pan to? http://developer.android.com/guide/topics/usb/adk.ht
    ml
    Teraz do bele telefonu poważną elektronikę się podłącza!

    Panowie, nie dajmy się zwariować!

    Jak się już wprawdzie przyznałem nie jestem akurat metalurgiem stali ze
    specjalnościa materiałoznawca, ale nie sądzę, żeby akurat w stalach sytuacja
    wyglądała skrajnie odmiennie niż w innych materiałach, tj. zeby nie
    ustalono gatunków produkowanej stali pod najbardziej powszechne potrzeby
    odbiorców. Gatunki, klasy nie powstały przypadkowo, ot tak sobie! Nie sądzę
    też , aby od lat nie znane były cechy stali wpływające na tak powszechnie
    stosowaną jej obrobkę jak gięcie! Pewien też jestem, że osoby mające
    odpowiednią wiedzę w tym temacie mają rozeznanie, które gatunki stali do
    takiej obróbki nadają się, a które nie , bo innymi słowy nie sądzę, aby
    niezgłębioną tajemnicą pozostawało, które gatunki stali nadają się do takiej
    obróbki, a które gorzej! Nie uwierzę, ża zawsze, przy tak masowym
    stosowaniu tej obróbki dobiera się do tego materiał metodą prób i błędów. W
    końcu po to m.in. stworzono system klasyfikacji stali, jej gatunków, atestów
    itp, po to przestrzega się parametrów produkcyjnych przy odlewaniu stali,
    ciągnięciu rur, obróbki cieplnej itp. zeby uzyskac produkt o znanych,
    powtarzalnych właściwościach i żeby odbiorca zamawiając wyrób wiedział czego
    ma się spodziewać i zamawiał to, co mu jest potrzebne.
    Owszem, w małych warsztacikach, przy znikomej produkcji mozna ( jesli
    pracownicy mało fachowi;-) się bawić w dobieranie metodą prób i błędów, ale
    nie we współczesnej , masowej produkcji. Po to już ktoś wykonał robotę
    pogrupowania stali w klasy i gatunki, nakazał produkcję wypełniającą te
    nakazy, aby tego nie trzeba było robić!
    Gdyby przyjąc Wasze prowadzace na manowce założenie, że klasy i gatunki
    stali nic nie mówią nt. przydatności wyrobu do gięcia oznaczałoby to, że nie
    każdą partię, ale wprost każdą rurę przed gięciem należałoby indywidualnie
    przedtem przebadać, bo skoro klasa stali nic nie ma do tego, to i także
    zawsze istniejące fluktuacje mniej istotnych parametrów w ramach klasy
    także.
    Powtarzam ,- skoro jesteśmy inzynierami to więcej realizmu!