  • Data: 2014-10-16 18:08:55
    Temat: Re: Sprawność ładowania akumulatorów Li-Ion
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Zbynek Ltd." napisał w wiadomości grup

    >Jak to się przedstawia dla akumulatorów Li-Ion czy Li-Po?

    Ladujemy do wystapienia stosownego warunku, swiadczacego o naladowaniu
    (osiagniecie napiecia 4.2V i samoczynny spadek pradu ponizej pewnej
    wartosci).

    Ile to wychodzi w praktyce - nie wiem. Cos nie ma programow
    odczytujacych dane z baterii po SM-Bus w notebooku.
    Hm, podlaczyc zewnetrzeny procesorek/interfejs ?

    Ale sam jestem ciekaw ... bo elektroliza wydaje sie byc w miare
    nieublagana - przerobienie materialu elektrod wymaga okreslonego
    ladunku, nie mniej, nie wiecej.
    No chyba ze jest jakis przeplyw pradu bez elektrolizy ... ale on by
    szybko baterie samorozladowal.

    W kwasowym przeladowanie rozlozy troche wody, w NiCd/MH nastepuje
    ponoc dyfuzja tlenu miedzy elektrodami, ale li-ion to chyba puchna :-)

    J.