  • 41. Data: 2019-08-23 18:24:37
    Temat: Re: Sprzętowy generator liczb losowych
    Od: ydziO <ydzio(a)hot.com>

    adam13lat <a...@g...com> wrote:
    > Bawię się właśnie arkuszem kalkulacyjnym (nie koniecznie excelem).
    > Funkcja zwracająca liczby losowe z przedziału (0;1) mnie nie
    > satysfakcjonuje, z uwagi na "małą losowość".
    > Chcę zbudować generator liczb losowych wykorzystujący szum diody
    > lum biały szum fal EM. Jak się do tego zabrać.
    > Interfejs ma działać na LPT lub RS, ale lepiej LPT.
    > Jak "zmusić" arkusz kalkulacyjny by "łykał" liczby losowe z generatora
    > sprzętowego podłączonego do LPT. Domyślam się, że znajomość makr (których
    > jeszcze nie znam) tu nie wystarcza.

    Czy dobrze rizumiem, że chcesz zbudować układ, ktory z szum z diody
    przekaże na port LPT lub RS i chcesz później go czymś pobierać?

  • 42. Data: 2019-08-23 20:49:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:

    >To też promieniuje:
    >https://www.youtube.com/watch?v=lns0jqzNkew

    >Przebóg, we własnej kuchni!? CZARNOBYL! "Szybko leć... I korytko
    >świniowe bierz! Szybko dzieci! Gdzie ojciec?! Aha... Pijany śpi...
    >To dobrze... Dobrze... Ty stary, budź się!!! Budź się!!! Bier
    >siekiera !!!"

    Ale ten scyntylacyjny to mnie przerazil .. 150 imp/s w powietrzu ...
    to jaką dawkę w koncu łapiemy ?

    https://youtu.be/bCYiBXolKLg?t=88
    https://youtu.be/D7HHYGdRdS0?t=569
    https://youtu.be/WhxUtdFjw2Y?t=97
    te kawalki to mozna wsadzic do kieszeni, czy lepiej nie ?

    >A zamierzasz się tego najeść czy nawdychać?

    A jak taki terrorysta doda to komus do zjedzenia ?

    J.

  • 43. Data: 2019-08-23 21:03:15
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 23.08.2019 o 15:23, cezar pisze:

    > LFSR bedzie pseudolosowy.

    Do niektórych zastosowań pseudolosowy może być lepszy.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 44. Data: 2019-08-23 21:32:18
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/08/2019 12:13, adam13lat wrote:
    > Bawię się właśnie arkuszem kalkulacyjnym (nie koniecznie excelem).
    > Funkcja zwracająca liczby losowe z przedziału (0;1) mnie nie
    > satysfakcjonuje, z uwagi na "małą losowość"
    Na linuxie masz wprost /dev/random który korzysta z wielu źródeł randmizmów

    Ogólnie zainteresuj się tym:

    https://docs.microsoft.com/en-gb/windows/win32/seccn
    g/cng-portal

    i tym:

    https://software.intel.com/en-us/articles/intel-digi
    tal-random-number-generator-drng-library-implementat
    ion-and-uses

    Co zazwyczaj uzywa tego jak jest dostepne:

    https://en.wikipedia.org/wiki/RdRand

    > Chcę zbudować generator liczb losowych wykorzystujący szum diody

    Masz to prawdopodobnie wbudowane w procesor i dorabianie hardware mija
    się z celem.

    PS. Port LPT od windowsów >9x jest coraz kłopotliwszy w użyciu. Nie, nie
    chcesz tego, możesz wpiąć dowolny mikrokontroler przez USB i przez niego
    czytać co chcesz. Tylko to *NIE* ma sensu, procesor generuje znacznie
    lepsze liczby losowe niż rękodzieło które daje kiepskie rozkłady. Nie
    chcesz tego robić, nawet dla celów hobbystycznych.

  • 45. Data: 2019-08-23 21:34:58
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > te kawalki to mozna wsadzic do kieszeni, czy lepiej nie ?

    Ten zielony jest rzeczywiście fajny, mierniczek pokazuje 400uSv/h.
    Ale godzina noszenia tego w kieszeni to tyle, co jeden mammogram.
    Bez paniki, panie od tego masowo nie giną.

    > A jak taki terrorysta doda to komus do zjedzenia ?

    To będziemy mieli cios wibrującej pięści. Może umrze za 18 lat.
    Nie lepiej zrobić cyjanek i mieć malowniczy efekt-pewniak w
    kilkadziesiąt sekund? Wysiłek podobny do warzenia zupki z uranu,
    a skuteczność zupełnie inna. Na YT są filmy instruktażowe.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 46. Data: 2019-08-23 21:41:38
    Od: mk <lp.pw@myzskm>

    W dniu 23.08.2019 o 20:49, J.F. pisze:
    > A jak taki terrorysta doda to komus do zjedzenia ?

    - Ależ towarzyszu! Mieliście mu tylko udzielić kilku rad!!!
    - Rad, polon... Ja tam, towarzyszu Putin, Marią Curie nie jestem...

    pzdr
    mk

  • 47. Data: 2019-08-24 06:27:28
    Od: adam13lat <a...@g...com>

    Dnia Fri, 23 Aug 2019 16:08:22 +0200, J.F. napisał(a):

    > Użytkownik "adam13lat" napisał w wiadomości grup

    > Aaa - "niekoniecznie w Excelu" ... czy jednak w Excelu ?

    GS-Calc 7.2, a jeśli excel to Excel 4.0.
    Wiesz co miał fajnego Exel 4.0 czego nie mają późniejsze?

    > Masz jakies konkretne zarzuty do generatora ?

    Wiesz co "fajnego" miały procesory Transmeta (10 lat temu)?

    > To moze wystarczy jakies makro czytajace z /dev/random ?

    Ale ja nie chce z /dev/random.

    > Laptop sie skonczy i cala robota na nic :-)

    To wezmę kolejnego, też z LPT... mam całą stertę.
    Wujek miał serwis.

  • 48. Data: 2019-08-24 06:32:57
    Od: adam13lat <a...@g...com>

    Dnia Fri, 23 Aug 2019 21:32:18 +0200, heby napisał(a):

> [...]
    >
    > https://en.wikipedia.org/wiki/RdRand

    > Masz to prawdopodobnie wbudowane w procesor i dorabianie hardware mija

    Wiesz co fajnego miały procesory Transmeta (jakieś 10 lat temu)?

    .

  • 49. Data: 2019-08-24 10:25:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 23 Aug 2019 12:13:48 +0200, adam13lat <a...@g...com>
    wrote:
    > Interfejs ma działać na LPT lub RS, ale lepiej LPT.

    Kusi mnie by prowokacyjnie zapytać co to jest LPT cz RS i w jakim
    wieku było używane?

    --
    Marek

  • 50. Data: 2019-08-24 10:27:17
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 23 Aug 2019 12:26:15 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Do LPT na pewno nie - teraz system izoluje od sprzetu. Trzeba
    > driver
    > napisac.

    A /dev/lp* to o co? Nie pisz bzdur, nie potrzeba żadnego drivera.
    Driver jest w kernelu

    --
    Marek