  • 81. Data: 2019-09-02 10:40:51
    Temat: Re: Sprzętowy generator liczb losowych
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-08-23 o 12:13, adam13lat pisze:
    > Bawię się właśnie arkuszem kalkulacyjnym (nie koniecznie excelem).
    > Funkcja zwracająca liczby losowe z przedziału (0;1) mnie nie
    > satysfakcjonuje, z uwagi na "małą losowość".
    > Chcę zbudować generator liczb losowych wykorzystujący szum diody
    > lum biały szum fal EM. Jak się do tego zabrać.
    > Interfejs ma działać na LPT lub RS, ale lepiej LPT.
    > Jak "zmusić" arkusz kalkulacyjny by "łykał" liczby losowe z generatora
    > sprzętowego podłączonego do LPT. Domyślam się, że znajomość makr (których
    > jeszcze nie znam) tu nie wystarcza.

    Ja uważam że się nie da. Moim zdaniem rachunek prawdopodobieństwa jest matematyką
    abstrakcyjną
    i nie może zarządzać rzeczami prawdziwymi.
    Czyli coś pomiędzy "Bóg nie rzuca kośćmi" a determinizmem.
    Więc i liczby nie da się wylosować.

    To oczywiście tylko takie moje założenie. Dowodów nie mam.

  • 82. Data: 2019-09-02 17:23:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 01 Sep 2019 01:57:38 GMT, Marcin Debowski napisał(a):
> [...]
    ose

    > Zubożonego (U238)?

    Raczej naturalnego, ale to tylko 0.7% U235.

    Nawiasem mowiac - ten zubozony z kazdym rokiem mocniej promieniuje.

    > Stawiam, że żadna praktyczna bo nie dość, że rozpad
    > powolny to jeszcze alfa (będzie potencjalnie szkodzić głównie to co
    > zdąży się we flakach roztworzyć zanim reszta się wydali).

    Dlatego doustnie pytam.
    Fakt, ze gornicy od uranu nawet masek przeciwpylowych nie nosza ...
    ale moze pracodawcy nie zalezy :-)

    > Zdecydowanie
    > sam metal chemicznie będzie bardziej szkodliwy... google sugeruje, że
    > LD50 (acute chemical toxicity) to > 5g. W najgorszym wypadku (100%
    > roztworzenia), jaka to dawka?

    Uran ciezki jest, to cwierc cm^3 :-)

    Ale przeciez metalicznego nie podamy - wsypac komus 5g do herbaty -
    chyba nie problem.

    Ale jaki jest skutek promieniowania ?

    No coz, czasem bardziej aktywne izotopy podaja dla diagnostyki ...

    J.

  • 83. Data: 2019-09-02 20:06:38
    Od: d...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

    > Dlatego doustnie pytam.
    > Fakt, ze gornicy od uranu nawet masek przeciwpylowych nie nosza ...
    > ale moze pracodawcy nie zalezy :-)

    Pewnie stężenie tysiące razy mniejsze niż tu:
    https://youtu.be/hh89h8FxNhQ
    Ten akurat nie przeżył, ale inni przeżyli, więc chyba nie takie straszne
    to promieniowanie.

  • 84. Data: 2019-09-02 20:14:44
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 02.09.2019 o 10:40, robot pisze:
> [...]
    > Więc i liczby nie da się wylosować.
    >
    > To oczywiście tylko takie moje założenie. Dowodów nie mam.

    W zasadzie wystarczy, że tej liczby nie sposób przewidzieć. Jak w
    totolotku, średnio 1 na ponad 13 milionów trafia, chociaż wszyscy się
    starają.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 85. Data: 2019-09-02 21:19:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Sep 2019 11:06:38 -0700 (PDT),
    d...@g...com napisał(a):
> [...]

    To jest akurat co innego, bo z uwagi na reakcję łancuchową,
    promieniowanie gwaltownie wzroslo. I w dodatku zmienilo sie na
    neutronowe.

    A mnie chodzi o zwykly, naturalny kawalek uranu/rudy.

    J.

  • 86. Data: 2019-09-03 12:01:28
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-09-02 o 20:14, Cezary Grądys pisze:

    > W zasadzie wystarczy, że tej liczby nie sposób przewidzieć. Jak w
    > totolotku, średnio 1 na ponad 13 milionów trafia, chociaż wszyscy się
    > starają.

    Słuszna uwaga.

  • 87. Data: 2019-09-04 06:39:53
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    https://www.wise-uranium.org/rdcu.html

    --
    Marcin

  • 88. Data: 2019-09-10 15:01:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-09-02, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >https://www.wise-uranium.org/rdcu.html

    Tylko jak z tego wyliczyc, jakie zagrozenie niesie trzymanie 100g
    naturalnego uranu w dłoni ... powiedzmy przez 10h ?

    Albo ile mozna spozyc naturalnego uranu, aby nie bylo np 50% ryzyka
    wywolania raka ?

    J.

  • 89. Data: 2019-10-03 22:29:17
    Od: Pcimol <...@...com>

    On 2019-08-31 13:18, J.F. wrote:

    > No i ten driver to chyba w jedna strone - jak pod windows odczytac cos z
    > LPT ?

    Tyle masz do powiedzenia o sprawach o których nie masz pojęcia.
    Typowy Janusz.

  • 90. Data: 2019-10-04 08:34:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 3 Oct 2019 22:29:17 +0200, Pcimol napisał(a):

    > Tyle masz do powiedzenia o sprawach o których nie masz pojęcia.
    > Typowy Janusz.

    Wszystkiego nie wiem, to sie pytam.

    To jak w makrze Excela odczytac cos z LPT ?

    J.