  • 31. Data: 2019-08-23 15:14:53
    Temat: Re: Sprzętowy generator liczb losowych
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello adam13lat,

    Friday, August 23, 2019, 12:13:48 PM, you wrote:

    > Bawię się właśnie arkuszem kalkulacyjnym (nie koniecznie excelem).
    > Funkcja zwracająca liczby losowe z przedziału (0;1) mnie nie
    > satysfakcjonuje, z uwagi na "małą losowość".
    > Chcę zbudować generator liczb losowych wykorzystujący szum diody
    > lum biały szum fal EM. Jak się do tego zabrać.
    > Interfejs ma działać na LPT lub RS, ale lepiej LPT.
    > Jak "zmusić" arkusz kalkulacyjny by "łykał" liczby losowe z generatora
    > sprzętowego podłączonego do LPT. Domyślam się, że znajomość makr (których
    > jeszcze nie znam) tu nie wystarcza.

    Chyba łatwiej byłoby zaimplementować generator w samym arkuszu.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 32. Data: 2019-08-23 15:22:29
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    On 23.08.2019 15:12, Cezary Grądys wrote:

    > Proponuję czujkę pożarową starego typu,
    A w czujkach to nie jest używany czasem ameryk 241, który wytwarza
    głównie promieniowanie alfa, które ma marną szansę przejść przez szkło
    rurki GM?

  • 33. Data: 2019-08-23 15:23:42
    Od: cezar <c...@t...pl.nospam>

    On 23/08/2019 14:05, Paweł Pawłowicz wrote:

    > Zrób to w oparciu o rejestr przesuwny. Proste i skuteczne. Jak wpiszesz
    > w googla, znajdziesz schematów od cholery.

    LFSR bedzie pseudolosowy.

    c.

  • 34. Data: 2019-08-23 15:30:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moglbys przypomniec to do czego Ci potrzebny.

  • 35. Data: 2019-08-23 15:38:09
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 23.08.2019 o 15:23, cezar pisze:

    > LFSR bedzie pseudolosowy.

    Tak, ale jeśli rejestr jest dostatecznie długi, to nie powinno to
    przeszkadzać.
    Zależy jeszcze, do czego to ma służyć.

    P.P.

  • 36. Data: 2019-08-23 16:08:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adam13lat" napisał w wiadomości grup
    Dnia Fri, 23 Aug 2019 12:26:15 +0200, J.F. napisał(a):

    >No.

    >A kto pisze, że amatorskie?

    Aaa - "niekoniecznie w Excelu" ... czy jednak w Excelu ?

    Masz jakies konkretne zarzuty do generatora ?

    >Myślałem też o jakiejś karcie DAQ pod Linuxa (na USB), drivery już
    >są.

    To moze wystarczy jakies makro czytajace z /dev/random ?

    >W moim laptopie występuje ;)

    Laptop sie skonczy i cala robota na nic :-)

    J.

  • 37. Data: 2019-08-23 16:15:29
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    dam13lat wrote:

    > Ciekawe jak je sprawdza producent, "nie używając ich". Wiadomo, że na
    > stanowisku pomiarowym, ale "używa".

    Zupełnie nie o to chodzi. Uran ma okres półrozpadu 4.5 miliarda lat,
    więc zawierające go minerały ani on sam w postaci metalicznej jest
    radiologicznie bezpieczny, bez wahania możesz brać gołą dłonią.
    Ale uran to promieniowanie, a promieniowanie to CZARNOBYL!
    Trzeba bronić lud pracujący miast i wsi przed terrorystami,
    więc zachodzi obawa, że mnie jakiś idiota niesiony potrzebą
    pilnego awansu zaprosi na niezobowiązującą rozmowę, w wyniku której
    wpadnę w depresję i powieszę się na leżąco.

    Oni już powiadomili Państwową Agencję Atomistyki o kawałku kamola,
    który sobie ktoś odłupał podczas wycieczki w góry i sprzedawał
    po kawałku wysyłkowo. Przy tym poziomie dysbrainii żarty się kończą.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 38. Data: 2019-08-23 16:23:54
    Od: mk <lp.pw@myzskm>

    W dniu 23.08.2019 o 15:22, Zbych pisze:
    > A w czujkach to nie jest używany czasem ameryk 241, który wytwarza
    > głównie promieniowanie alfa, które ma marną szansę przejść przez szkło
    > rurki GM?

    Tak. Ameryk 241 daje rozpad alfa, ale produktem tego rozpadu nie są
    jeszcze izotopy stabilne, ale takie które dalej rozpadają się i
    wytwarzają gamma. Ogólnie: przyłożenie rurki GM do spieku zawierającego
    Ameryk 241 z czujki dymu daje bardzo wyraźną reakcję (co najmniej rząd
    wielkości więcej niż promieniowanie tła).

    pzdr
    mk

  • 39. Data: 2019-08-23 16:34:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dam13lat wrote:

> [...]
    >Ale uran to promieniowanie, a promieniowanie to CZARNOBYL!
    >Trzeba bronić lud pracujący miast i wsi przed terrorystami,

    Czeka Piotrze czekaj - bo z jednej strony ludzie w kopalniach uranu
    pracuja nawet bez masek filtrujacych, ale z drugiej - licznik wyraznie
    wkrywa, ze to promieniuje.
    Wiec zagrozenie jest.

    J.

  • 40. Data: 2019-08-23 16:50:30
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    J.F. wrote:

    > ale z drugiej - licznik wyraznie wkrywa, ze to promieniuje.

    To też promieniuje:

    https://www.youtube.com/watch?v=lns0jqzNkew

    Przebóg, we własnej kuchni!? CZARNOBYL! "Szybko leć... I korytko
    świniowe bierz! Szybko dzieci! Gdzie ojciec?! Aha... Pijany śpi...
    To dobrze... Dobrze... Ty stary, budź się!!! Budź się!!! Bier siekiera !!!"

    > Wiec zagrozenie jest.

    A zamierzasz się tego najeść czy nawdychać?

    Pozdrawiam, Piotr