    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Śruba zakres plastyczny?
    Date: Wed, 22 Jan 2020 23:52:19 +0100

    Konrad Anikiel wrote:

    > Ewidentnie przekroczyłeś granicę plastyczności. Ja bym wymieniał, no chyba że bym
    miał za dużo czasu, wtedy bym dochodził czy przeżyją cykliczne obciążenie od wibracji
    przy danym umocnieniu którego dostały przy tych dodatkowych 90 stopniach.

    No to mnie zainteresowałeś, a że nie mam bladego pojęcia o temacie, to
    poproszę przystępnie. Dlaczego umocniona rozciąganiem śruba będzie
    słabiej znosić obciążenia, w tym cykliczne? Co się tam "pod spodem"
    dzieje w tym metalu?

    Pozdrawiam, Piotr