    Subject: Re: Stalowe grzejniki panelowe - żywotność
    From: wowa <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Fri, 01 May 2020 13:56:12 +0200

    > Czołem. Ostatnio rozmawiałem z jednym specem od CO na temat płukania
    > instalacji. Stwierdził on że płukanie ~20 letniej instalacji mija się z
    > celem. Instalacja z rur Cu, grzejniki stalowe, panelowe. Wg owego speca
    > płukanie nic nie da, natomiast należy spodziewać się że wkrótce korozja
    > stalowych grzejników spowodujuje wycieki i konieczność ich wymiany. Czy ktoś
    > potrafi to skomentować najlepiej na podstawie doświadczeń ?

    Trochę szlamu wypłukasz. Ale jeśli nie ma zakłóceń w pracy to bym się
    zastanawiał. Dobrym wskaźnikiem jest filtr wody w piecu. Płukałem
    fragmentami instalacji i zdecydowanej poprawy nie zauważyłem (mam
    niedogrzane pomieszczenie na końcu instalacji). Uczciwie było by zdjąć
    grzejniki i płukać każdą rurkę osobno :) Co do trwałości, to grzejniki
    mam od "mnóstwo dawno", instalacja mieszana stalowo-miedziana, część
    rur pochodzi z czasów instalacji grawitacyjnej (ok 1970) i nic się nie
    dzieje.
    Wojtek