  • 41. Data: 2017-03-20 16:18:58
    Temat: Re: Stare płyty 386, 486, pentium
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Blisko domu mam sklep elektryczny, i tam mają karton na "odpady" - może teraz takie
    wymaganie wobec sklepów?
    A w Lidlu karton na zużyte baterie.
    W każdym media markcie itp przy wejściu są miejsca na zużyty sprzęt (aż czasami
    człowieka korci sprawdzić, czy działa ;))), no ale market zwykle daleko bywa.

    -----

  • 42. Data: 2017-03-21 08:35:22
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-03-20 o 16:18, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    człowieka korci sprawdzić, czy działa ;))), no ale market zwykle daleko bywa.

    Wymagania dla sprzedawców pod względem recyclingu.

    Ale pod domem to nikt tego nei ma chyba że Animka mieszka w sklepie AGD :)

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 43. Data: 2017-03-21 08:51:25
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-03-21 o 08:35, Chris pisze:

    > Wymagania dla sprzedawców pod względem recyclingu.
    >
    > Ale pod domem to nikt tego nei ma chyba że Animka mieszka w sklepie
    > AGD :)

    No nie wiem, czemu nie wolno wrzucać do kosza. Wszak są jakieś już
    rozwiązania, regulacje administracyjne dotyczące segregowania śmieci,
    odbiera je u mnie wyspecjalizowana firma, która ma z miastem umowę. No i
    cisną mi się "mocno uzasadnione", acz wredne podejrzenia, graniczące
    jednak z pewnością, iż ktoś w magistracie niezłą wziątkę kasuje za to,
    że wybrana została jak raz taka, a nie zupełnie inna firma. To przecież
    oczywiste, że wszędzie na styku "prywaciarz a niczyje" - kwitnąć *musi*
    korupcja. Przedtem każdy mógł sobie sam wybrać firmę od wywozu śmieci,
    no ale gdzież by tu było miejsce na bakczysz? Tedy musiano je "wymyślić"!

    Ad rem: śmieci sortuję, wrzucam do 3 różnych worków, ale tylko 2 uważam
    za przypisane do precyzyjnie określonych odpadów, zaś ostatni po prostu
    *muszę* traktować jako zbiornicę "wszystkich innych", czyli takich, co
    ewidentnie nie kwalifikują się ani jako szkło, ani papier. Zaś psim
    obowiązkiem tych, co mają układ z miastem, jest detaliczne posortowanie
    tego melanżu z "ostatniego worka". Czy to będą plastiki, metal, baterie,
    czy jakieś ułamki sprzętu AGD.

  • 44. Data: 2017-03-21 09:11:51
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-03-21 o 08:51, JaNus pisze:
> [...]
    > obowiązkiem tych, co mają układ z miastem, jest detaliczne posortowanie
    > tego melanżu z "ostatniego worka". Czy to będą plastiki, metal, baterie,

    Tu chodzi o to że takie baterie mają środku żrące i muszą być specjalnie
    składowane. Nie ja to wymyśliłem tylko ekozjeby :)

    To tak samo jak kupując akumulator musisz oddać stary, u nas to
    większość olewa albo dokłada extra kwotę i każe"" tobie samemu poddać
    aku recyclingowi w specjalnym punkcie.

    --
    www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

  • 45. Data: 2017-03-21 14:14:32
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > obowiązkiem tych, co mają układ z miastem, jest detaliczne posortowanie
    > tego melanżu z "ostatniego worka". Czy to będą plastiki, metal, baterie,

    Ciekawa jestem za co pracownicy segregowni śmieci dostają pieniądze jak
    śmieci sa już posegregowane.
    Pokazywali w tv, ze pracownicy w rękawiczkach siedzą przy taśmie po
    której jadą śmieci i oni je segregują.

    --
    animka

  • 46. Data: 2017-03-23 02:50:29
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2017-03-21 14:14, Animka pisze:
    > Ciekawa jestem za co pracownicy segregowni śmieci dostają pieniądze jak
    > śmieci sa już posegregowane.

    Taaa, posegregowane. Jak rodacy wrzucają papier i plastik do pojemników
    na szkło albo odpadki organiczne do kontenerów na plastik. Z takim
    podejściem to za 100 lat dojdziemy do poziomu Szwedów, czy Finów. Chyba,
    że wprowadzą obowiązkową opłatę za butelki, puszki i inne opakowania i
    nie będzie się opłacało wywalać gdzie popadnie. W Finlandii są specjalne
    automaty, do których wrzuca się puszki i w zamian otrzymuje pieniądze.
    Tam problem walających się śmieci praktycznie nie istnieje, nie mówiąc o
    tym, że nikomu by nie przyszło wywozić starych mebli, lodówek i całego
    chłamu np. do lasu.

    Tak swoją drogą to jakim trzeba być zjebem, by decydować się na wywózkę
    śmieci do lasu, często daleko od swojego miejsca zamieszkania, skoro w
    PSZOK-ach odbiorą takie śmieci bez opłat.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 47. Data: 2017-03-23 13:21:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-23 o 02:50, Krystek pisze:

> [...]
    > Tam problem walających się śmieci praktycznie nie istnieje, nie mówiąc o
    > tym, że nikomu by nie przyszło wywozić starych mebli, lodówek i całego

    Ja i nie tylko ja mam dwa pojemniki. Jeden na śmiecie do segregacji
    i jeden na ogólne które jadą na wysypisko. Więc wrzucanie organicznych
    do sortowanych to chamstwo i głupota. Wrzucanie plastiku do szkła czy
    odwrotnie nie ma znaczenia.

    > Tak swoją drogą to jakim trzeba być zjebem, by decydować się na wywózkę
    > śmieci do lasu, często daleko od swojego miejsca zamieszkania, skoro w
    > PSZOK-ach odbiorą takie śmieci bez opłat.

    Trzeba być mocno nienormalnym zakładając że ktoś wiezie to śmiecie
    do lasu specjalnie z odległego miasta. Sprawdź najpierw jakie możliwości
    utylizacji maja miejscowi a będziesz znał winnych.

    Pozdrawiam

  • 48. Data: 2017-03-23 13:53:37
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 23 marca 2017 02:50:31 użytkownik Krystek napisał:

> [...]
    > Tam problem walających się śmieci praktycznie nie istnieje, nie mówiąc o
    > tym, że nikomu by nie przyszło wywozić starych mebli, lodówek i całego

    Wyjaśnienie jest bardzo prozaiczne (dane z Wikipedii):
    - powierzchnia kraju - praktycznie identyczna
    - gęstość zaludnienia - Finl. 16 os./km?
    Pols. 123 os./km?
    - zalesienie - Finl. 69%
    Pols. 29%

    Znacznie mniej ludzi, dużo więcej lasów - więc zapewne trudniej dostrzec śmieci.
    Uwzględniając powierzchnie krajów - dokładnie 20-krotnie.

  • 49. Data: 2017-03-23 14:47:18
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 23 marca 2017 13:53:38 użytkownik TurboPascal napisał:

    WERSJA POPRAWIONA:

    Nie będzie przysłowiowy Fin pluł nam w twarz!

[...]

    Gdyby z naszych lasów usunąć 95% śmieci, nie posiadalibyśmy się ze zdumienia:

    JAK TU U NAS CZYSTO

  • 50. Data: 2017-03-24 14:03:16
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Mar 2017 05:53:37 -0700 (PDT), TurboPascal napisał(a):

    > Znacznie mniej ludzi, dużo więcej lasów - więc zapewne trudniej dostrzec śmieci.

    A może po prostu (inna) kultura...?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl