    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Stłuczka - ile sie czeka na pieniadze z polisy sprawcy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 3 Aug 2015 20:12:33 +0200

    Dnia Mon, 3 Aug 2015 18:29:46 +0200, dddddddd napisał(a):

    > Teraz przerabiam nową sprawę: we wtorek mojemu pracownikowi babka
    > wjechała w tył, uszkodzenia niewielkie, ale wskoczył w kołnierz i nie
    > było go w pracy. Jako że miał zaplanowany cały tydzień i był jedyną
    > osobą w mojej firmie która mogła to wykonać, to zlecenia podzleciłem
    > innej firmie, która wystawi mi fakturę na kwotę x zł, ja za te zlecenia
    > wystawiłem fakturę na y zł, a do ubezpieczyciela wysłałem roszczenie o
    > wypłatę kwoty x+y zł (y zł utracone korzyści+ x zł koszt wykonania tych
    > zleceń)

    W ten sposób chyba bez szans, bo w sądzie dowiesz się tylko że choroby
    pracowników są legalne, a jako przedsiębiorca musisz się z nimi liczyć i
    tyle.

    Dokładnie na tej samej zasadzie, co jak pracownik gania zimą bez czapki,
    zaziębi się i swoim L4 rozłoży Ci projekt, to nie możesz jego obciążyć
    swoimi stratami.

    Natomiast zastanawiam się co by było, gdyby pracownik ten miał na widoku
    jakąś dużą premię za wyniki, którą rozłożyłoby w ostatniej chwili z powodu
    nieobecności po wypadku. Albo wykonywał prace zlecone których w wyniku
    wypadku nie mógłby wykonać.
    Tu już mogłoby się okazać że pracownik mógłby się sądzić o wyrównanie tych
    strat, ale też nie będzie to takie oczywiste.