    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Suwak
    Date: Mon, 9 Dec 2019 06:09:24 +0000

    W dniu 07.12.2019 o 00:00, PlaMa pisze:

    > Tylko, że według mnie w tej ustawie, cokolwiek opisali, to nie jest
    > jazda na suwak.

    bo w Polsce brakuje przewidywania, jest tylko sztywne trzymanie się
    przepisów. Praktycznie nie istnieje coś takiego jak współwina. Jak jest
    stłuczka to byłeś na swoim pasie? tak. drugi zjechał? to jego wina. Nikt
    nie zapyta czy mogłeś go zauważyć i uniknąć kolizji - a IMO przy wielu
    stłuczkach można.
    Z drugiej strony ciężko mi wyobrazić sobie logiczną interpretację
    zamiast sztywnego trzymania się prawa przez polskiego policjanta -
    utwierdził mnie w tym przekonaniu kilka miesięcy temu pies (nie
    policjant, bo nie chciałbym ubliżać wszystkim policjantom), który zanim
    się przedstawił wyskoczył do mnie z ryjem, że blokuję ruch (kolizję
    miałem na drodze wojewódzkiej, zjechaliśmy na boczną uliczkę gdzie
    przejeżdżał jeden samochód na minutę i zajęliśmy jeden pas ruchu)

    Lukasz