  • 51. Data: 2019-03-08 08:22:22
    Temat: Re: Szukam płyty pod NAS
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 08 Mar 2019 01:10:51 +0000, Marcin Debowski wrote:
    > J1900 to do NAS nieprzytomny wypas :) no chyba, że masz tam jakieś zfs
    > czy coś..

    Zmieniłem właśnie po to, by mieć coś nieco mocniejszego. Dla gołego NAS
    to faktycznie dużo, ale czasem robię tam także jakiś wielogodzinny
    transcoding wideo (skoro pliki już są na NAS, to wydaje się logiczne
    przetwarzać je na miejscu). Zdarza się także że NAS robi za grajka mp3
    lub radio, a nawet jakieś malutkie VM na tym sporadycznie puszczam do
    testów via VNC.

    > Apropos, jak Ty skanujesz te serwery, tylko po linkach czy całe pule
    > adresowe po porcie 70?

    Obecnie tylko linki.

    Mateusz

  • 52. Data: 2019-03-08 16:58:24
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Blackblaze, który regularnie publikuje statystyki nt. swoich macierzy -
    > jak się tam zachowują konkretne dyski, robił kiedyś badania, czy warto
    > uzywać dysków klasy enterprise (trwałość). Wyszło, że zdecydowanie nie.
    >
    > Z tym, że nie wiem co Adam uważa przez dyski serwerowe, "enterprise" czy
    > np. "enterprise" + SAS +10k.

    Kilka przykładowych:

    7XB7A00021
    801882-B21
    400-AJOU
    0B36404
    872481-B21

    Oraz wersje SSD z różnymi interfejsami.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 53. Data: 2019-03-10 05:11:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-08, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:

    > Kilka przykładowych:
    >
    > 7XB7A00021
    > 801882-B21
    > 400-AJOU
    > 0B36404
    > 872481-B21
    >
    > Oraz wersje SSD z różnymi interfejsami.

    No to ten drugi przypadek. Tego nie testowali bo pewnie firma poszłaby z
    torbami :)

    --
    Marcin

  • 54. Data: 2019-03-10 09:43:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > No to ten drugi przypadek. Tego nie testowali bo pewnie firma poszłaby z
    > torbami :)

    HP 1TB?
    Możesz rozwinąć, bo nie bardzo łapię, o co Ci chodzi.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 55. Data: 2019-03-10 10:03:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-03-10, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >>> 801882-B21
    >>> 400-AJOU
    >>> 0B36404

    > HP 1TB?
    > Możesz rozwinąć, bo nie bardzo łapię, o co Ci chodzi.

    Blackblaze o której w kontekscie dysków enterprise wspomniałem to
    dostawca miejsca na dysku aka could storage. W tej chwili chyba ich
    najmniejsze dyski to są 4TB a te enterpris, które testowali to są
    "zwykłe" enterprise czyli 7200rpm itp. zestaw cech. Kosztują tak ze 2x
    ceny desktopowego.

    --
    Marcin