    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Tak se wieczorem opisy czytam na Allegro :-)
    Date: Sat, 7 Jul 2018 19:46:37 +0200

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości
    news:5b3fd29a$0$11045$426a74cc@news.free.fr...

    > Tłumacze zaiste będą niepotrzebni, bo niby co mieliby robić... Tłumaczyć
    > z chińskiego na chiński? :)

    Bo ja wiem? Tak OIDP jest iloczas (coś, co było, ale zanikło w języku
    polskim), intonacja, gdzie od zabrzmienia głoski może zależeć znaczenie
    zdania, itd. Tam sobie nie będzie można pozwolić na bylejakość, bo jak
    inaczej ktoś, kto do kogoś (po chińsku) powie "Daj mi proszę, tę książkę z
    półki", nie zostanie zrozumiany np. "Weź proszę tę strzelbę z półki i
    zastrzel mnie"...?
    Więc pewnie zrobią jakieś okropne "romaji", w stylu transkrypcji języka
    rosyjskiego, którego sami Rosjanie już nie szanują. I każdy przeczyta
    każdego. I co rusz będzie "napisz mi to", bo już nie każdy zrozumie nie
    każdego.
    Czarny "chómor", Panie :)
    A Stokroć się ze szczęścia posra we wszystkie swe ciuchy.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.